Mercedes-Benz представи първия изцяло електрически всъдеход (СНИМКИ)

Mercedes-Benz представи първия изцяло електрически всъдеход, наречен EQC. По предварителни данни, електрическият SUV ще изминава над 450 км автономен пробег на ток с едно зареждане. Новият EQC е лидер сред електрическите превозни средства по отношение на качеството, безопасността и комфорта с убедителна комбинация от характеристики. С двата електрически мотора на предната и задната ос с комбинирана мощност от 300 кВт, моделът спринтира от място до 100 км/ч за 5,1 секунди, пише "Монитор".

Със своя изчистен дизайн и цветови акценти, Mercedes-Benz EQC е олицетворение на прогресивния лукс и пионер на авангардния облик на електрическия автомобил. EQC символизира началото на нова ера на мобилност в Daimler. Моделът предлага услуги за свързаност с изкуствен интелект и прави електрическия автомобил удобен и подходящ за ежедневно шофиране.

Volkswagen тества свръхмощния Golf R420 (СНИМКИ/ВИДЕО)

Забележителна характеристика на предната част на новия Mercedes-Benz EQC е големият черен панел, обхващащ фаровете и решетката. За първи път черният панел е очертан отгоре с оптично влакно като визуална връзка между дневните светлини с прожекторна визия, като типична характеристика на Mercedes-Benz. През нощта това създава почти непрекъсната хоризонтална светлинна лента. Вътрешните корпуси на стандартните LED фарове са в черно. Контрастиращите  цветови акценти като сините ивици на черен фон подсказват за характера на модела.

Като първи изцяло електрически модел на Mercedes-Benz, който ще бъде пуснат в производство, EQC разполага с изцяло нова система за задвижване с компактно електрозадвижване на всяка ос. Това дава на EQC характеристиката на отделно задвижване на всички колела. За да се намали потреблението на енергия и да се увеличи динамиката, електрозадвижването е конфигурирано по различен начин.

Шокиращ инцидент: Citroen Berlingo полетя зрелищно над пътя като в киноекшън (СНИМКИ/ВИДЕО)

Предният електрически двигател е оптимизиран за най-добра ефикасност в диапазона от нисък до среден товар, а задният определя динамиката. Заедно те генерират мощност от 300 кВт или 408 к.с. и максимален въртящ момент от 765 Нм. Благодарение на тази мощност, тежащия над 2400 кг всъдеход, ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Според последните стандарти на измерване, потреблението на енергия е 22,2 кВтч на 100 км.

Литиево-йонната батерия с енергиен капацитет 80 кВтч осигурява енергията за колата. Потреблението на енергия зависи в голяма степен от стила на управление. EQC предлага на шофьора пет програми с различни характеристики – Comfort, CO, Max Range, Sport и Individual за индивидуално адаптиране. При по-икономичните режими на управление важна роля играе електронният педал на газта, който подсказва на водача да пести енергия. Той също така може да повлияе на нивото на рекуперация, използвайки така наречените лостчета зад волана.

Системата ECO Assist помага на шофьора във всяко отношение на базата на очаквани промени в условията на шофиране, например чрез подканяне на водача, когато е подходящо да отпусне педала на газта, за да се спази ограничението за скоростта, както и чрез функции като движение по инерция и специфичен контрол на рекуперация. За тази цел се свързват и обработват данните от навигацията, разпознаването на пътни знаци и информацията от интелигентните асистенти за безопасност като радар и камера.