Москвич-412: Как съветските инженери преправиха двигателя на BMW
Преходният модел 412 е доста рядка машина. Той се отличава със задната си част
Москвич 412 е еди от най-успешните модели на завода АЗЛК, до голяма степен благодарение на двигателя.
Носи се легенда, че той е бил лицензирано копие на мотора на BMW-1500 (по-късно известен като BMW M10). Само дето това не е само легенда.
Преходният модел 412 е доста рядка машина. Той се отличава със задната си част - вентилационните решетки на задните калници, задните светлини - всичко е както при бъдещия Москвич-2140.
Тези автомобили са се произвеждали от края на ноември до края на декември 1975 година.
Не може да не се отбележи проработената ергономика. Дори според сегашните мерки качването в 412 е доста удобно.
Разположението на седалките и органите на управлението не предизвикват въпроси.
Краката и ръцете са сгънати под правилния ъгъл. А до скоростния лост не е необходимо да се протягате.
Жигулите не са могли и да сънуват за такова нещо
Доста голям багажник, позволява колата да се товари доста, и собствениците са го правили доста.
А и самият салон, въпреки късата колесна база от 2400 мм, е доста просторен. Мястото отзад е достатъчно. Но да се седи не е удобно - седалката е твърде мека.
При качване буквално чувстваш как възглавницата се огъва до каркаса на седалката.
За да научите какво свърза Москвич 412 с БМВ, посетете auto.blitz.bg.