Не е за вярване какво имане крие бай Стоян от Рибарица в имота си

Една от най-скъпите му коли е "Рено Дофин", произведена през 50-те години

Стоян Василев колекционира ретро социалистически автомобили вече повече от 40 години. За него това не е обикновено хоби, а страст, начин на живот, възможност да съхраниш късчета история.

"Тази любов започна още като ученик в Техникума по автотранспорт. Завърших "Двигатели с вътрешно горене" и тогава, както се казва - "ми запалиха дупето с бензин".

Основното ми предизвикателство бяха социалистическите автомобили. Първият автомобил, който си закупих с първата заплата, беше Москвич - много хора ми се смееха, че съм закупил толкова стара кола, за мен беше голямо удоволствие. В момента тя е в моята колекция", сподели той пред България Он Ер.

А за да съхраниш и реставрираш миналото, трябват не само умения, но и много любов и отдаденост.

"И сега като пенсионер им отделям много време. Тук е сервизът, в който ги реставрирам, почти всяка една кола се пипа лично от мен и отнема много време за реставрацията", допълни той.

Колите, които Стоян колекционира, идват с родословно дърво и богата история. Ловецът на ретро возила трябва да знае всичко за тях - какви ремонтни дейности са им извършени, кои са предишните им собственици и през какви приключения се преминали. Така те се превръщат от паметници на отдавна отишлото си минало в разказвачи на история, от които бликат живот и спомени.

Една от най-скъпите коли на Стоян е "Рено Дофин", произведена през 50-те години.

"Собственикът ми е разказвал, че постоянно са ходили екскурзии в Европа с тази кола и той вместо да купи на жена си скъпо палто, е купил части за колата. През цялото време тя му е била много сърдита", коментира още Стоян Василев.

Друга любопитна придобивка, макар и не социалистическа, е лондонското такси.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук