Официално: Вече можем да подменяме шофьорска книжка само за...
Във връзка с въведената нова възможност са създадени и нови образци на заявленията
Правителството прие проект на Постановление за изменение и допълнение на Правилника за издаване на българските лични документ, съобщиха от пресслужбата на МС.
Въвежда се възможността за „ускорена услуга“ за гражданите, които подменят българските свидетелства за управление на моторни превозни средства поради изтичане/ изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача - смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат.
С предложената промяна се въвежда ускорена услуга за подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство - до три работни дни от приемането на заявлението.
Този вид услуга може да бъде заявявана в случаите на подмяната на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства поради изтичане/ изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача - смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат, когато заявлението е подадено в звено „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР.
Тази услуга ще се предоставя и в звената на Дирекция „Български документи за самоличност", когато подмяната на свидетелството за управление на МПС е част от подадените за подмяна останали лични документи -лична карта, паспорт. Във връзка с въведената нова възможност са създадени и нови образци на заявленията.
В документа е предвидена и обикновена услуга за подмяна на чуждестранно свидетелство за управление на превозно средство с българско. Срокът е до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звената „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР.
Ускореното издаване на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства не касае гражданите, които за първи път получават такъв документ -неговото издаване продължава да се извършва за срок до 10 работни дни от звената на Пътна полиция по постоянен адрес.
С цел намаляване на административната тежест за гражданите, с изменението на Правилника се урежда и възможността удостоверение, съдържащо данни от информационните фондове, свързани с издаването и ползването на български лични документи, което се издава на лице, притежаващо валидно удостоверение за универсален електронен подпис, да се получава на посочен от подателя електронен адрес.