Поршето-убиец на Пол Уокър – най-опасната кола на пътя

Изпитателите побелявали от страх, когато тествали машината

Супер колата, в която загина кино звездата Пол Уокър, е карала професионалистите, които я подлагали на тестове, да побеляват от страх и е нарочена за „най-опасната кола на пътя“ от бивш производител. Поршето Карера Джи Ти бе управлявано от приятеля и бизнеспартньор на Уокър, Роджър Родас, когато катастрофира в Лос Анджелис.

В Порше са знаели за слабостта на колата, когато са започнали производството на модела през 2004 г. Според TMZ, сред дилърите на компанията е циркулирала информация, в която за GT Carrera се казва: &bdquo;Колата не може да премине през кен за бира, ако той лежи на пътя. Трябва да се внимава за пътната настилка (спадове, дупки, кръпки и тн.). Carrera GT е възможно най-близкото нещо до състезателна кола и има всичките присъщи недостатъци&ldquo;. <br /> <br /> В миналото с Джи Ти е катастрофирал шоу легендата Джей Лено, който изгуби контрол върху своя модел, карайки бързо на писта през 2005 г. При друг инцидент от 2005 г. любителите на спортни автомобили Бен Кийтън и Кори Рудл загинаха на автомобила писта в Калифорния, когато тяхното Порше Джи Ти се заби в бетонна стена. След инцидента Порше изплатиха 5.4 милиона долара компенсации на семейството на Рудл, след като бе установено за &bdquo;проблеми с управлението&ldquo; на автомобила. <br /> <br /> Преди официалната си премиера преди осем години, видни автомобилни експерти предупредиха, че колата е много бърза и има склонността да напуска траекторията, зададена от волана. <br /> <br /> Говорейки за тестовете на автомобила във фабриката на компанията в Нюрбургринг, бившият световен рали шампион и изпитател на Порше Уолтър Рохл каза за списание &bdquo;Драйв&ldquo;: &bdquo;Това бе първата кола в живота ми, която ме плашеше, докато я карах... Когато се върнах в бокса, бях побелял от страх&ldquo;. Думите му се потвърждават и от автомобилния критик Джереми Кларксън, когато той прави ревю на Карерата за хитовото британско шоу Gear. По време на тест драйва, експертът постоянно губеше контрол над колата на празната писта. Въпреки, че бе запленен от динамиката и мощността, той описа двигателя на суперколата като &bdquo;противопехотна мина&ldquo;. &bdquo;Никога не съм чувствал нещо подобно. Трябва постоянно да си нащтрек, за да караш бързо. Това не е лесна за управление кола, съединителят е брутален, мощността е дивашка, а управлението... направо сте на ръба на острието. Други коли може да ви простят, но ако направите грешка с нея, веднага ще ви отхапе главата&ldquo;, каза още той. <br /> <br /> Коментирайки колата в сайта Jalopnik.com, Дъг ДеМъро пише: &bdquo;Това е най-опасната кола на пътя. Много тъжно. Най-опасното е това, че тя изисква невероятни способности за шофиране и въобще не прощава. Много е трудно да се разбере лимита на колата, защото тя не прилича на никоя друга кола на пътя и не реагира както никоя друга. Смятам, че поради това тя е най-опасната кола на пътя. Познавам няколко души, включително и бивши собственици, които са съгласни с мен&ldquo;.<br /> <br /> Катастрофата през 2005 г., за която Порше поеха частична отговорност, има поразително сходство с инцидента, който отне живота на Пол и Роджър. В хода на последвалия инцидента процес стана ясно, че автомобилът е бил проектиран без системите за електронен контрол за стабилност, наричани от Порше PSM. <br /> <br /> По думите на адвоката на семейство Рудл липсата на тази система вероятно е маркетингово решение, защото моделът е бил продаван като &bdquo;състезателна кола за улиците&ldquo;, а въпросните коли се произвеждат без стабилизиращи системи, които да противодействат на прекомерното завиване. Говорейки след края на процеса, той каза, че към тази кола &bdquo;трябва да се изпитва страх&ldquo;. &bdquo;Повечето хора, по-специално тези с деца в колите, трябва да се страхуват от кола като Карера Джи Ти и нейните характеристики, 600 и нагоре конски сили и неопитни шофьори зад волана. Когато състезателна кола за улиците се продаде на някой с много пари, независимо от способностите му за шофиране, и няма вградени модерни електронни системи за безопасност, които да коригират грешките на водача, може би производителят трябва да поеме някаква отговорност за възможните смъртни случаи, до които ще доведе тази липса&ldquo;, каза още той. /БЛИЦ