Третото поколение на баварската "единичка" ще бъде базирано на платформата с предно предаване UKL от "братовчеда" MINI. Новият модел ще дебютира пред публика догодина, а продажбите ще започнат в началото на 2019-а, разкрива британското сп. Auto Express.

Класическото задно задвижване, заради което 1er намери толкова почитатели, пада жертва на практичността. Третата генерация на най-малкото BMW ще бъде по-голяма от предшественика, пише fakti.bg.

Нарасналите габарити в комбинация с по-дългото междуосие и липсата на трансмисионен тунел ще се отразят благотворно на пространството в купето. Вместимостта на багажника също ще нарасне.

За разлика от големите промени под ламарините дизайнът на новата "единичка" няма да бъде драстично различен. Новият хечбек ще има по-омекотени форми, по-тънки фарове и "бъбреци" като на 5er.

Новата платформа ще донесе съществени преимущества в теглото, но феновете на свещената буква M вероятно ще останат разочаровани. Платформата UKL позволява интегрирането на двигатели с най-много четири цилиндъра, което означава, че върховата модификация M140i ще трябва да се прости с култовия редови шестак.

Най-бързата "единица" ще трябва да премине от задно към двойно предаване xDrive. Това ще я направи директен конкурент на Volkswagen Golf R, Mercedes-AMG A45, Ford Focus RS и Renault Megane RS.

Двигателите на третата генерация BMW 1er ще дублират гамата на MINI и X1. Базовите модификации 118i и 116d ще се оборудват с трицилиндрови двигатели, а 120i и 120d ще разчитат на по-сериозни 2.0-литрови мотори. Ще има и хибридна версия.