Първи по рода си: Ford Mustang Mach-E е готов да ускори тръпката от шофирането с нулеви емисии и да посрещне бъдещето
Най-технологично усъвършенстваното предложение на Ford включва системата от следващо поколение SYNC с машинно самообучение и свързаност в облака, Phone As A Key и свръхмодерни функции за асистирано шофиране
Изцяло новият електрически Mustang Mach-E – първият сериен автомобил Ford, разработен от нулата да осигури чисто електрическо задвижване с нулеви емисии – пристига за клиентите в Европа в началото на 2021 г.
Mustang Mach-E предоставя свободата, динамиката и емблематичния характер на най-продавания спортен автомобил в света на клиентите на електрически автомобили.
Задвижван от бързо реагиращ, енергийно ефективен, електрически силов агрегат, първият SUV член на семейството на Mustang предлага динамиката на задвижване на задните колела с един мотор или на задвижване на всички колела с два мотора, постигайки ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,7 секунди, сравнимо с това на супер автомобил. 1
Опциите за батерията със стандартен и увеличен пробег елиминират притесненията относно придвижването, предлагайки до 610 км изцяло електрически пробег по WLTP 2 между зарежданията за безпроблемно притежание и спокойствие.
Иновациите при Mustang Mach-E включват и най-модерните технологии на Ford за комфорт, удобство и подпомагане на шофирането, предлагани някога. Системата от следващо поколение SYNC се учи от поведението на водача, за да прави пестящи време препоръки. 3 Phone As A Key 4 дава възможност за безключов достъп чрез разпознаване на смартфона на собственика.
Функцията Интелигентен пробег може по-точно да изчисли пробега чрез свързаност в облака. 5
В допълнение, най-новите технологии на Ford за асистирано шофиране, паркиране и избягване на инциденти 6 осигуряват напълно интуитивно, намаляващо стреса изживяване зад волана.
Всеки Mustang Mach‑E ще предлага режими на шофиране Whisper (Шепот), Active (Активен) и Untamed (Необуздан), които адаптират динамиката на задвижване и сетивните изживявания спрямо настроението на водача. 5-местният SUV със силует на купе ще става все по-добър с времето чрез актуализации по въздуха.
„Mustang Mach-E е един от най-вълнуващите автомобили, представяни някога от Ford“, каза Ролант де Вард, вицепрезидент Маркетинг, продажби и обслужване, Ford of Europe.
„Този специално конструиран изцяло електрически автомобил е уникален, безпогрешно разпознаваем Mustang, с водещ в категорията пробег от 610 км и пристига точно в най-подходящото време за клиентите в Европа.“
Наелектризираща динамика
Изцяло новата платформа на Mustang Mach-E е разработена от Ford Team Edison, за да се възползва максимално от увеличаващото динамиката разпределение на масата и подаване на въртящ момент от изцяло електрически силов агрегат.
Независимо дали е във вариант 288 клетки, 68 kWh (използваем) стандартен пробег или 376 клетки, 88 kWh (използваем) увеличен пробег, литиево-йонната батерия е разположена централно между осите и под пода за нисък център на тежестта, който подпомага спортната динамика на Mustang.
Високопроизводителните батерии – тествани при екстремни температури до - 40 градуса по Целзий – са обезопасени във водонепромокаем корпус със защита с поглъщане на ударите.
Усъвършенствана активна система за течно затопляне и охлаждане регулира температурата на батерията с цел оптимизирана динамика при екстремни метеорологични условия, подобрено време за зареждане и устойчиво задвижване при високи скорости.
Мощността на батерията се предава на изцяло нов задно монтиран AC мотор с маслено охлаждане за задвижване на задните колела, и допълнителен предно монтиран мотор за моделите, оборудвани със система на задвижване на всички колела. Синхронният заден мотор с постоянни магнити осигурява максимален въртящ момент за 0,5 секунди с цел изключително бързи реакции:
- Mustang Mach-E със задвижване на задните колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 294 к.с. с батерия с увеличен пробег и 430 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч от 6,1 до 6,2 секунди 1
- Mustang Mach-E със задвижване на всички колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 351 к.с. с батерия с увеличен пробег и 580 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч от 5,1 до 5,6 секунди 1
- Mustang Mach-E First Edition е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 351 к.с., 580 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди 1
- Mustang Mach-E GT е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 487 к.с., 860 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди 1
Наличната система за задвижване на всички колела прилага въртящ момент независимо към предните и задните колела за подобрено ускорение и управление – осигурявайки типичното усещане за Mustang. Уникални настройки за амортисьорите, пружините, антиролбарите, кормилното управление и силовият агрегат са адаптирани за типичните за Европа по-тесни пътища с повече завои и по-високите ограничения за скоростта.
„Балансираната и бързо реагираща изцяло електрическа платформа на Mustang Mach-E ни позволи да адаптираме забавлението зад волана, независимо дали шофирате по виещия се планински път Тролстиген в Норвегия, по високоскоростен аутобан в Германия или по второразреден път с неравности в Англия“, каза Геерт ван Ноен, мениджър Динамика на автомобилите, Ford of Europe.
Енергийно ефективните силови агрегати предоставят до 610 км изцяло електрически пробег по WLTP за Mustang Mach-E със задвижване на задните колела и до 540 км за Mustang Mach-E със задвижване на всички колела и First Edition. 2
Функцията Интелигентен пробег оставя притесненията относно пробега в миналото чрез по-точно оценяване на оставащия пробег въз основа на предишно поведение на водача и прогнозата за времето. Тя дори се възползва от свързаността в облака, за да предвиди колко енергия ще бъде използвана при бъдещото шофиране.
Данните от краудсорсинг от клиенти на други свързани електрически автомобили Ford, които избират да споделят информацията, могат да подобрят значително оценките. 5
Зареждането е бързо и лесно. Ford предлага на клиентите на Mustang Mach-E опционална зарядна станция Ford Connected Wallbox, за да направи зареждането от дома по-бързо, по-интелигентно и по-удобно.
Налична във версии 7,4 kW и 11 kW, стенно-монтираната зарядна станция може да зареди батерията на Mustang Mach-E от 10% до 80% за около 6 часа. 7
Клиентите на Mustang Mach-E получават и два кабела за зареждане като стандартно оборудване, за да могат да шофират до желаната дестинация. 6-метровият кабел на Ford за зареждане на обществена зарядна станция е съвместим с общия стандарт за зареждане в Европа, позволявайки на клиентите да го свързват лесно към променливотокови зарядни. 8
6,7-метровият универсален кабел за домашно зареждане позволява свързване към стандартен домашен и 32 A син индустриален контакт за по-високи скорости на зареждане дори без Ford Connected Wallbox.
Съвместимостта с постояннотоково бързо зареждане също е стандартно оборудване. При зареждане до 150 kW чрез зарядно IONITY, Mustang Mach-E със задвижване на задните колела и батерия с увеличен пробег ще добави средно 119 км пробег в рамките на 10-минутно зареждане. 9
Моделите Mustang Mach-E със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег и First Edition ще добавят средно 107 км заряд за около 10 минути. 9 И двете конфигурации със задвижване на задните колела и задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег ще постигнат заряд от 10% до 80% за 45 минути. 9
Mustang Mach-E предлага и функционалност за задвижване с един педал, което спомага за връщане на повече кинетична енергия към батерията за по-голяма ефективност.
Увеличаването и намаляването на скоростта се управляват съответно чрез натискане и отпускане на педала на газта за автентично изцяло електрическо изживяване. Педалът на спирачката остава активен за ситуациите, които изискват по-голямо спирачно усилие.
Интуитивно интегрирани технологии
Mustang Mach-E използва усъвършенствани технологии, за да предостави най-комфортното и вдъхващо увереност усещане за притежание на Ford досега.
Системата от следващо поколение SYNC прави своя дебют, 3 давайки възможност за персонализация на повече от 80 настройки на автомобила – от температурата в купето и позицията на седалките до амбиентното осветление – за изключително персонализирано преживяване в автомобила.
Машинното самообучение спомага за по-добро разбиране на навиците на водача с течение на времето, като се учи от рутинните му действия, за да прави точни навигационни и комуникационни предложения в точното време, позволявайки му да се концентрира върху пътя.
Усъвършенствано разпознаване на разговорната реч разбира естествената ежедневна реч на 15 европейски езика, за да управлява всичко - от функциите за забавление и навигация до атмосферата в купето и телефонните разговори.
За да предостави най-добрите отговори на команди и въпроси, системата допълва бордовата интелигентност с резултати от търсене в интернет – благодарение на стандартния модем FordPass Connect. 5
„Положихме неимоверни усилия да гарантираме, че притежанието на Mustang Mach-E е възможно най-личното, най-свързаното преживяване зад волана“, каза Ян Шрол, мениджър Свързаност, Ford of Europe.
„Новото поколение SYNC е най-интелигентната версия досега и ще продължава да става толкова по-интелигента, колкото по-дълго притежавате автомобила си. Системата е проектирана да разбира от какво се нуждаете – и кога се нуждаете от него – така че можете просто да се отпуснете и да се наслаждавате на шофирането.“
Apple CarPlay и Android Auto са предварително инсталирани без допълнителен разход и с безжична свързаност. 10 15,5-инчовият full HD сензорен екран съдържа опростен интерфейс, за да предоставя информацията по организиран и лесноразбираем начин.
Екранът се управлява с жестове „плъзване“, „увеличаване“ и „завъртане“, а отличителният диск в долната част на екрана позволява бързо и тактилно регулиране на силата на звука за музиката или конферентните разговори.
Свързаността е допълнително усъвършенствана със SYNC AppLink с поддържани приложения като what3words, Waze и Webex, осигуряващи още по-голяма интеграция между автомобила и смартфона. Като стандартно оборудване се предлага и поставка за безжично зареждане.
SYNC от следващо поколение също увеличава увереността на водача със свързана навигация. 3 Текуща и прогнозна информация за трафика се предоставя от специалиста по локализация TomTom, а получаваната от от Garmin маршрутизация в автомобила и в облака гарантира, че на водачите винаги се предлагат най-ефективните маршрути до тяхната дестинация. 11
Пътуванията могат да бъдат предварително планирани с маршрути, предавани от приложението FordPass 12 към автомобила. Системата SYNC от следващо поколение може също самостоятелно да съветва водачите къде и кога да зареждат по време на пътувания и в допълнение им предоставя достъп до информация в реално време за наличност на зарядни станции и цени на горивата.
Влизането в автомобила и запалването на двигателя е лесно и безпроблемно с технологията Phone As A Key, 4 която също прави своя дебют в автомобил Ford в Mustang Mach-E.
Чрез Bluetooth автомобилът може да засече смартфона на клиента, докато приближава автомобила, като отключва вратите и му позволява да стартира шофирането, без да вади телефона си от джоба или да използва ключодържателя.
На клавиатурата на В колоната може да се въведе резервен код за отключване на автомобила и отделен код на централния сензорен екран за запалване на двигателя и потегляне, в случай че батерията на телефона е изтощена.
Mustang Mach-E може също да приложи предпочитани от водача автомобилни настройки, преди той да влезе в автомобила, чрез идентифициране на неговия смартфон и ключодържател при приближаването му. Наличната технология за хендсфри задна врата също опростява достъпа, като позволява отваряне на задната врата с просто движение с крак под задната броня при приближаване до автомобила с ръце, пълни с покупки.
На пътя водачите могат лесно да адаптират преживяването зад волана спрямо настроението си с помощта на избираемите режими на шофиране. Всеки един от режимите Whisper, Active и Untamed е предназначен да създаде различна среда чрез промяна на това, което водачът вижда, чува и усеща зад волана.
Режимът Active съчетава тихото спокойствие на изцяло електрически автомобил със забавлението зад волана и вълнуващата динамика на Mustang, което го прави идеалният избор за ежедневно шофиране. Мека синя светлина изпълва купето, а динамичният клъстер извежда режим Еко за максимално увеличаване на енергийната ефективност.
Когато наистина искат да увеличат въодушевлението, водачите могат да превключат на режим Untamed. Това разгръща пълния потенциал на Mustang Mach-E; прецизирайки кормилното управление, подобрявайки реакциите на горивния дросел и дори давайки на водача усещането за превключване на по-ниска предавка при намаляване на скоростта.
В унисон с динамиката са увеличеният звук в купето, спортното оранжево осветление и динамичните линии на екрана на водача, които отразяват прилаганите сили на ускорение и завиване.
Активирайки по-леко управление на волана, по-плавни реакции на педала на газта и най-тихата среда в кокпита, режим Whisper е най-спокойният начин да се наслаждавате на Mustang Mach-E. Режим Whisper също оптимизира функцията Brake Traction Control 6, която спомага за поддържане на сцеплението върху влажни и хлъзгави повърхности, за да направи шофирането още по-лесно.
„Mustang Mach-E ни даде възможността наистина да адаптираме преживяването при шофиране и да дадем на водача точно това, което иска от своя автомобил в зависимост от това как се чувства в конкретния момент.
Автомобилът става спътник, който откликва на вашите нужди“, казва Матиас Тон, главен програмен инженер на Mustang Mach-E за Европа. Превключването между отделните режими на шофиране е незабележимо, но цялостният ефект може да трансформира преживяването зад волана на Mustang точно, когато го искате.“
Усъвършенстван набор от налични технологии в помощ на водача също улеснява шофирането, помагайки на водачите да се наслаждават максимално на всяко пътуване. Технологиите включват:
- Интелигентен адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go и Придържане в средата на лентата, 6 който автоматично поддържа комфортна дистанция до превозните средства отпред и спомага за придържане на автомобила в средата на лентата. Системата може да спре напълно автомобила в натоварен трафик и автоматично да потегли отново
- Активен паркинг асистент 2.0, 6 който позволява напълно автоматизирани маневри за успоредно или перпендикулярно паркиране само с едно натискане на бутон.
- Асистент за предотвратяване на сблъсъци с Автоматична аварийна спирачка, 6 който може да отчете пешеходци и колоездачи, които са на или близо до пътя отпред, или които могат да пресекат пътя на автомобила, и автоматично прилага спирачките, ако засече потенциален сблъсък и водачът не реагира на предупрежденията.
- Система за придържане в лентата с Асистент за следене на мъртвата точка на видимост, 6 която следи за наличие на автомобили, приближаващи отзад в мъртвата точка на видимост на водача, и може да приложи коригиращи движения на волана, за да предупреди водача и да предотврати маневра по престрояване, в случай че засече потенциален сблъсък.
Нов начин на възприемане – и преживяване – на Mustang
Отвън Mustang Mach-E е моментално разпознаваем Mustang с характерните елементи като издължения, мощен преден капак, дизайна на задните хълбоци, агресивните предни фарове и присъщите за модела задни светлини от три части.
Отвътре инженерите и дизайнерите на Ford са успели да създадат автомобил, който не само е верен на Mustang, но и увеличава максимално SUV пространството за петима пътници и багаж, благодарение на новата изцяло електрическа архитектура на Ford, която разполага батерията в долната част на каросерията.
Товарното пространство зад задните седалки от 402 литра и зад предните седалки от 1 420 литра е допълнено от отделение за съхранение в предния багажник, което е възможно поради липсата на двигател с вътрешно горене под предния капак.
Предоставяйки допълнително пространство за съхранение от 81 литра, предният багажник може да се източва, което го прави удобно място за съхранение на влажни и кални спортни дрехи, туристически обувки или плажно оборудване след приключение. 13
Интериорът на Mustang Mach-E представлява съчетание на елегантен, модерен дизайн и интелигентна функционалност. Наличната първокласна аудиосистема B&O включва високоговорители, хармонично интегрирани отпред, плаващи над въздушните отвори като саундбар – характеристика, която вече спечели награда iF DESIGN AWARD 2020. 14
Традиционните елементи на дизайна на Mustang като инструменталния панел от две части също присъстват.
Дори наличният фиксиран панорамен стъклен покрив крие тайна: специално стъклено покритие с инфрачервена защита поддържа купето по-хладно през лятото и по-топло през зимата. В допълнение, вътрешен слой между стъклото спомага за защита от ултравиолетовите лъчи.
За да почувстват наистина Mustang Mach-E като свой собствен автомобил от самото начало, собствениците ще могат да конфигурират своя нов автомобил преди получаването му чрез функцията за дистанционна настройка.
Собствениците просто създават персонализиран профил, за да запазят своите любими настройки и локации като работно място или супермаркет и – за допълнително спокойствие – да идентифицират близки станции за зареждане.
Настройката може да се извърши онлайн или чрез мобилното приложение FordPass 12 за персонализиране на настройките на автомобила като часове на потегляне през деня, предпочитани настройки за комфорт в купето и нива на заряд на батерията, наред с други опции. Режимите на шофиране на Mustang Mach-E също могат да бъдат персонализирани.
Профилът за персонализация се запазва в облака, така че, когато водачът вземе ключовете и сдвои смартфона си със своя Mach-E за първи път, всички настройки се задават в автомобила. Вече няма фрустриращи първоначални настройки, водачите могат просто да влязат в автомобила и да потеглят.
Бъдещи актуализации по въздуха също позволяват персонализация на предварително запаметени радиостанции преди доставката.
„Ние се възползваме максимално от свързаността. Нашите клиенти сега могат да настроят своя автомобил дори преди получаването му. Чрез FordPass те могат да програмират дистанционно ключовите си дестинации, да изберат предпочитания от тях режим на шофиране и още много други неща“, казва де Вард.
Актуализациите по въздуха могат също да усъвършенстват автомобила постоянно през целия му експлоатационен срок, без да се напуска дома и без да се изисква от собствениците да чакат, докато се извършва актуализация на софтуера.
Много актуализации могат да се извършат за по-малко от две минути, а някои инсталации ще бъдат почти невидими за клиентите, които могат да изберат регулярно време – например посред нощ - за актуализациите, докато автомобилът им е паркиран. 15
Почти всички компютърни модули на Mach-E могат да се актуализират безжично, което означава, че Ford може да предоставя подобрена производителност и изцяло нови функции, които може да не са съществували при доставката на автомобила до клиента.
Цялостна екосистема за зареждане
Mustang Mach-E ще бъде поддържан от водеща в бранша екосистема, предоставяща безпроблемен интегриран достъп до решения за зареждане в цяла Европа – за пълно спокойствие в движение.
Клиентите, които направят поръчки тази година и в началото на 2021 г., ще получат петгодишен безплатен достъп 5 до FordPass Charging Network – една от най-големите мрежи от обществени зарядни станции в Европа – която вече включва над 155 000 станции за зареждане.
В партньорство с NewMotion клиентите на Ford ще могат да използват мобилното приложение FordPass за безпроблемно локализиране, навигация, плащане и следене на зареждането на места за зареждане в 21 държави – като откриват и плащат за услуги от един и същ акаунт с цел опростено притежание на автомобила.
Клиентите на Mach-E ще получат и едногодишен безплатен достъп 5 до мрежата за бързо зареждане IONITY, която вече има изградени над 300 станции за зареждане и е на път да постигне планираните 400 до края на тази година. Ford е учредител и акционер в консорциума IONITY – предоставяйки мощни станции за зареждане по магистрали и ключови места в Европа.
# # #
1 Данни за тестове на Ford, базирани на методология от начален старт.
2 Декларираният разход на гориво/енергия, CO2 емисии и електрически пробег са определени в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕК) 715/2007 и (ЕО) 2017/1151, съгласно последните им изменения. Леките превозни средства с одобрение на типа съгласно Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP) ще съдържат информация за разхода на гориво/енергия и CO2 емисии по Новия европейски цикъл на движение (NEDC) и Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). Изискванията по WLTP напълно ще заместят последните данни по NEDC в края на 2020 г. Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители. По време на последната фаза на действие на NEDC, консумацията на гориво и CO2 емисиите по WLTP ще се сравняват с NEDC. Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисии, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същи автомобил според двата стандарта може да има различни стойности за разход на гориво и емисии на CO2.
3 Не шофирайте, когато сте разсеяни. Използвайте гласово-оперирани системи, когато е възможно; не използвайте ръчно различни устройства по време на шофиране. .
4 Phone-as-a-key не е налична функция за Великобритания и Ирландия.
5 Функции, които може да изискват допълнително активиране.
6 Функциите в помощ на водача са допълващи и не могат да заместят вниманието, преценката и необходимостта да се контролира автомобила от страна на водача.
7 Зарядно за стена Ford Connected Wallbox 7.4 кВт може да зареди Mustang Mach-E с батерия за стандартен пробег от 10 до 80 процента за около 8 часа, или батерия за увеличен пробег - за около 10 часа; Зарядно за стена Ford Connected Wallbox 11 кВт може да зареди Mustang Mach-E с батерия за стандартен пробег от 10 до 80 процента за около 6 часа, или батерия за увеличен пробег - за около 7 часа.
8 Кабелът за обществено зареждане на Ford (режим 3) поддържа оборудване за зареждане с променлив ток, което използва контакти тип 2.
9 Целевият обхват и времето за зареждане са въз основа на изпитани от производителя стойности и изчисления според WLTP задвижващия цикъл. Приблизителните добавени мили се базират на първите 10 минути зареждане, започвайки от старта на зареждането. Скоростта на зареждане намалява, когато батерията достигне пълен капацитет. Резултатите могат да варират в зависимост от пиковите часове на зареждане и състоянието на зареждане на батерията. Действителният диапазон на превозното средство варира в зависимост от условия като външни фактори, поведение при шофиране, поддръжка на превозното средство и възраст и здравословно състояние на литиево-йонната батерия.
10 Изисква телефон с активна услуга за данни и съвместим софтуер. SYNC не контролира продукти на трети страни, докато се използва. Третите страни са единствено отговорни за съответната им функционалност.
- Функцията Live Traffic изисква отделен платен абонамент след първоначален безплатен пробен период.
12 Приложението FordPass е съвместимо със смартфони Apple и Android и се предлага от Apple App Store и Google Play store на 40 пазара в Европа.
13 Капацитетът на товароносимост и обем е ограничен от теглото и разпределението на теглото.
14 iF DESIGN AWARD 2020 за продуктов дизайн.
15 Актуализациите могат да бъдат активирани за по-малко от две минути, докато всички актуализации, които може да изискват паркирането на автомобила, могат да бъдат планирани да се извършват, когато е най-удобно за собственика. Собствениците ще получат известие, когато актуализациите на софтуера станат достъпни; след това те могат да бъдат приложени чрез Wi-Fi или мобилна връзка, в зависимост от актуализацията.