S-класата на “Мерцедес” е натъпкана с електронни джаджи
Има дори система, която следи дали на шофьора не му се спи
“Мерцедес” разпространи официална информация за електронните системи за активна и пасивна безопасност на новата S-клас. Те са обединени в пакета, наречен Intelligent Drive.
Най-луксозната и съвършенна кола на германците от Щутгарт ще може следи ситуацията около себе си на 360 градуса, хвали се членът на борда на директорите на компанията Томас Вебер.<br /> <br /> DISTRONIC PLUS с функция Steering Assist ще помага на водача да държи избраната лента с помощта на стереокамери, които, освен че придържат автомобила в лентата, която е избрана, но и спазват и определената от шофьора дистанция до предния автомобил. <br /> <br /> Системата предупреждава със звуков сигнал в момента, в който водачът свали ръце от волана. може да работи безупречно, какот в задръствания, както и на магистрала със скорост до 200 км/ч.<br /> <br /> BAS PLUS с функция Cross-Traffic Assist пък позволява на автомобила да вижда отдалеч приближаващ към кръстовището автомобил и при нужда автоматично задейства спирачките. Системата е предназначена основно при движение в населени места и работи до скорост от 72 км/ч.<br /> <br /> PRE-SAFE Brake пък разпознава пешеходец, пресичащ пред мерцедеса, и при нужда самостоятелно задейства спирачките. Тук джаджата работи до скорост от 50 км/ч.<br /> <br /> PRE-SAFE PLUS пък разпознава опасността от удар отзад и автоматично активира ръчната спирачка с цел да се предотврати верижна катастрофа.<br /> <br /> ATTENTION ASSIST пък следи за признаци на сънливост у водача с помощта на специални сензори и камера, позиционирана в салона на автомобила.<br /> <br /> Active Blind Spot Assist разпознава автомобил в "сляпата зона". В критични ситуации може автоматично задейства спирачките.<br /> <br /> Beltbag пък надува предпазните колани, като увеличава широчината им три пъти.<br /> Автомобилът ще разполага и със стопове, яркостта на които автоматично ще се променя в зависимост от климатичните условия и от пътната обстановка. <br /> <br /> Active Lane Keeping Assist следи пътната насрещното движение и може да забави търкалянето на колела от едната страна на автомобила, когато има риск от сблъсък с автомобил с насрещна кола по път, несечен с завои и виражи.<br /> <br /> Adaptive Highbeam Assist PLUS пък нагажда дългите и късите светлини така, че да не заслепяват водачите от насрещно движещите се автомобили.<br /> <br /> Night View Assist PLUS предупреждава водача за опасност от сблъсък с пешеходец или животно през в тъмнината. Действа чрез камери за нощно виждане, изображението от които се предава на монитор, интегриран в приборния панел. Хваща движещи се хора и животни на разстояние 160 метра. /БЛИЦ<br />