Свръхзвуковите пътнически полети се завръщат до 2023 г.
Завръщането на пътническите полети със свръхзвукови самолети е все по-близо, след като стана ясно, че 5 авиокомпании са подали общо 76 поръчки на щатския самолетостроител Boom, пише profit.bg.
Virgin засега е единственото известно име на клиент на свръхзвуковия пътнически самолет, който в момента е в концептуален етап. Останалите четири ще бъдат обявени на специално организирани събития.
"Превозвачите искат да предложат нещо ново и различно на техните пътници, а ние сме въодушевени, че големи авиокомпании споделят нашата визия на бъдещето с по-бърз и по-достъпен свръхзвуков транспорт. Очакваме с нетърпение да споделим повече за тези партньорства в бъдеще," заяви Блейк Шол, основател и главен изпълнителен директор на Boom по време на Авиоизложението в Париж.
Шол добави, че резервациите за нови самолети са подкрепени от плащания на стойност "десетки милиони " долари, които не подлежат на възстановяване.
Според Boom с новия самолет средната продължителност на полета от Париж до Ню Йорк ще падне до 3 часа и половина в сравнение със 7 часа в момента, ако той използва максималната си скорост от Mach 2.2. Като друг пример бе посочен полетът от Сан Франциско до Токио, който ще отнема малко над 5 часа, в сравнение с 11 в момента.
Свръхзвуковите самолети Concorde, които направиха своя дебют на Авиоизложението в Париж точно преди 48 години, развиваха максимална скорост от Mach 2.
Самолетът ще бъде предложен в две конфигурации с 55 места изцяло бизнес класа и 15 места в бизнес класа плюс 30 места в първа класа. Цената на самолета за клиенти ще бъде 200 млн. долара.
Билетът в бизнес класа от Лондон до Ню Йорк пък ще струва 5 000 долара.
Компанията планира самолетите й да започнат да летят до 2023 г., но първо разработва по-малък свръхзвуков самолет, за да изпробва технологията.
Шол обяви, че моделът XB-1 Supersonic Demonstrator ще лети в края на следващата година в Денвър.
GE, Honeywell, Tencate и Stratasys са сред компаниите, които работят по разработката на Boom Supersonic.