Това е краят на малките евтини коли

Шефът на VW Херберт Дийс обобщи добре дилемата на Световния икономически форум в Давос. „Някои хора не могат да си позволят транспорт, неутрален откъм емисии на въглероден диоксид", каза той.

И наистина. Класът на малките автомобили е предназначен най-вече за шофьори, които имат нужда от средство за придвижване за малко пари и отдават слабо значение на социалния статус. Те са готови да платят 10 000 или 12 000 евро за нова кола, а вариант с електрическа батерия би оскъпил покупката с поне 30 %, пише германският в. Frankfurter Allgemeine, цитиран от БТА.

Който мисли дългосрочно, може да се окуражи поне от един факт - покупката на електромобили наистина е по-скъпа отколкото на модели с двигател с вътрешно горене, но експлоатацията им е по-изгодна. 

Кога и защо спира производството на Opel Adam и Smart четете в auto.blitz.bg