С започването на тестовете за очаквания сезон 2017 на F1, състезанията с автономни автомобили Roborace, поддържани от електрическата Formula E, бяха за кратко забравени. След дълъг период на разработване, най-накрая разкриха колата за очакваната надпревара, която екипите ще програмират.

Проектирана от Даниел Саймън, автомобилния футурист създал светлинните мотоциклети в Tron Legacy, Robocar е изключително сложен.


 

Скрити под аеродинамичната форма на корпуса, четирите електромотора, всеки с мощност от 300 кВт (402 к.с.), задвижват изградения изцяло от въглеродни нишки болид с тегло от 975 кг, широк 2 метра и дълъг 4.8 метра до над 320 км/ч.



Поради липсата на водач зад волана, автомобилите имат изобилие от сензори, които да им помагат да не се удрят една в друга.
 

Оборудвани с пет LIDAR, два радара, 18 ултразвукови и два оптични сензора за скорост отвън на автомобила, заедно с шест камери и GNSS модул.

Всичко това се захранва от мозъка на автомобила, Nvidia Drive PX2, способен да се справи с до 24 трилиона AI операции в секунда. Всеки отбор ще програмира колата със собствен алгоритъм, което направи софтуера решаващ фактор в Roborace.

Michelin ще доставя гуми за колите, като с помощта на състезанията ще провежда изпитания за разработването на следващото поколение гума. Гумите, използвани в Robocar ще стигнат до улицата, като компанията очаква да използва състезателния опит, за да подобри своите потребителски продукти.



Roborace ще стартира в Мексико Сити на 1 април, но това няма да е първия път, когато автономно управляем състезателен автомобил ще се движи по писта.

 

Миналия месец, два автомобила DevBots излязоха по улиците на Буенос Айрес, но след силен сблъсък със стената една от колите не успя да завърши. Тестът доказа, че състезателни автомобили без шофьор вече не са мечта.

 



Източник: Монитор