Тримата бивши водещи на Top Gear правят социална мрежа
Според Хамънд "Това е като YouPorn, само че за автомобили"
Бившите водещи на предаването Top Gear - Джереми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей, са осигурили 5,5 млн. долара за развитие на нова социална мрежа, предназначена за автомобилисти. Тя ще се казва Drivetribe и трябва да започне да работи през ноември тази година, съобщава The Wall Street Journal, цитиран от actualno.com. Тогава ще стартира и излъчването на новото предаване на тримата, което ще се излъчва на интернет-платформата Amazon Prime.
Сумата е осигурена от инвестиционната компания Breyer Capital, както и от фирмата Atomico. В проекта освен Хамънд, Мей и Кларксън ще вложат лични средства бившият продуцент на Top Gear Анди Улман, както и бизнесменът Ернесто Шмид.
Идеята на всички е социалната мрежа да стартира през ноември, като ще обединява любители на автомобили от цял свят. Те ще бъдат разделени на кланове - например ще има "Клан на феновете на Volvo" или пък "Клан на уличните състезатели от Южна Африка".
За създаването на Drivetribe се заговори по-рано тази година, но едва сега мрежата се превръща в реалност, тъй като не беше ясно как ще се финансира. Вече е готова страницата в интернет, на която желаещите могат да се регистрират още преди мрежата да започне да работи.
Засега на сайта са поместени само датата на стартиране, както и цитати на бившите водещи на Top Gear. По думите на Кларксън, той не разбирал защо е нужен такъв сайт, докато Хамънд не му обяснил с думите: "Това е като YouPorn, само че за автомобили".