Турбо или атмосферен: Кой двигател е по-добър?
Битува мнение, че агрегатът с турбина е по-сложен, следователно и по-ненадежден
Отминаха дните, когато двигателите с турбокомпресор с малък работен обем бяха съмнителен избор. Всички лоши твърдения за тази технология също останаха в миналото.
Сред собствениците на автомобили има мнение, че:
Турбината е ненадежден агрегат.
Двигателят с турбокомпресор има сложно устройство.
Турбокомпресорът води до повишен разход на масло.
Турбодвигателят загрява много време.
Сега ще разгледаме кое от тези твърдения е истина, използвайки за база популярните двигатели на VW и Ford.
Навремето възникнаха много въпроси относно турбо двигателите на Volkswagen с малък работен обем (1,2 и 1,4 л) от серията CAX и CBZ. Предполагаше се, че при тях износването на групата цилиндър-бутало може да достигне критичната стойности още преди 100 хиляди километра. Има две причини за това бързо износване.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.