Сега чистачките от така наречения безрамков тип стават все по-широко разпространени: добрите стари рамкови чистачки постепенно губят позициите си. В продажба има и хибридни, нещо като кръстоска между рамкови и безрамкови, но те все още не са придобили масова популярност.

Опитните шофьори знаят, че старата рамкова конструкция, за разлика от по-модерната, която е без рамка, е за предпочитане през зимата. Особено във версията "зимна чистачка“, когато шарнирите ѝ са покрити с гумено покритие.

За да разберете защо безрамковите се справят по-зле със задачите си в мразовито време, достатъчно е да обърнете внимание на техния дизайн. 

Такава чистачка всъщност се състои от гумена лента, вътре в която има парче еластична стоманена лента, която е отговорна за твърдостта на конструкцията и нейното прилягане към предното стъкло.

При рамковата система натискът върху почистваната повърхност се осигурява от шарнирна система.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.