Защо имам проблеми с пробега на електрическата ми кола?

За да изчислим максималния ни реален пробег на електромобила, първо трябва да си изберем съответния метод

При разглеждането на декларираните параметри на някое електрическо превозно средство е полезно да се изясни по какъв метод заводът е изчислил капацитета от мощност. Защото те са много различни.

Как се изчислява запасът от мощност?

Има много методи: остарял европейски NEDC, модерен WLTP, американски FTP-75 (известен още като EPA - от името на разработчика), японски JC08. Целта им е да зададат паспортния разход на гориво (енергия) и чрез него - пробега с едно зареждане.

Принципът е общ: тестовете се провеждат на стендове при „стайна“ температура, без валежи и задръствания. Колите не излизат на улицата. Условията на теста варират значително. Според цикъла NEDC колата „изминава“ 11 км: 66% от времето симулира шофиране в града, 34% - извън града, средната скорост е 34 км / ч (максимална - 120 км / ч).

Според цикъла WLTP „град“ и „село“ са разделени почти по равно, средната скорост е с една трета по-висока, а разстоянието е по-дълго – 23 км.

EPA се смята за най-близка до реалността - дори пускат климатика за малко!

Но колко всъщност е пробега с едно зареждане наистина?

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.