Изграждането на алтернативни трасета, които да не минават през центъра, ще реши проблема със задръстванията. Това каза главният архитект на столицата Петър Диков след сесията на Столичния общински съвет. Но процедурите по отчуждаването на имоти по тези трасета продължава с години заради отказа на собствениците на еднофамилни къщи и кооперации, посочи той.
Според Диков от години не може да се&nbsp;стигне от единия до другия край на столицата, без да се мине през центъра. Като пример главният архитект посочи пътуването от Младост до Люлин, при което по традиция се минава през Орлов мост и там&nbsp;стават много често гигантски задръствания.<br /> <br /> Спасението в случая е в изграждането на тандемни трасета, които да не минват през центъра, обясни Диков. Има проекти за такива трасета от години, но проблемът е с отчуждаването на жилищата и терените, през които трябва да минават.<br /> <br /> &quot;Столичани хем искат да имат по-удобен град с широки&nbsp; булеварди, хем са против да бъде отчужден даден терен, на който се намира фамилната им къща. При това положение какво се получава интересите на 1,5 милиона софиянци - те се поставят в зависимост от прищевките на &nbsp;20 собственика на еднофамилини сгради&quot;, възмути се главният архитект.<br /> <br /> Той уточни, че има проекти за изграждането на източни, западни, северни и южни маршути, които биха решили проблема със задръстването в пренаселената столица.<br /> <br /> <b>Николай Божков, БЛИЦ</b>