Авария в София, хиляди са потърпевши
Сега е краят на строителния сезон и очевидно фирмите бързат да завършат проектите си, но е недопустимо това да се случва за сметка на комфорта на нашите клиенти, казват от ЧЕЗ
При несъобразени изкопни работи на 1 октомври сутринта бяха скъсани няколко кабела 10 киловолта, собственост на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, в резултат на което без електрозахранване за около час останаха 2900 клиенти на дружеството в района на жк „Дружба“ 1 и гара Искър.
Предния ден строителна фирма скъса кабел 20 киловолта и остави без ток близо 2000 клиенти на ЧЕЗ Разпределение в софийското село Лозен.
„Сега е краят на строителния сезон и очевидно фирмите бързат да завършат проектите си, но е недопустимо това да се случва за сметка на комфорта на нашите клиенти. Навременното съгласуване на строителните дейности ще ограничи късането на кабели и ще сведе до минимум неудобствата за домакинствата и бизнеса“, заяви Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.
Строителните проекти би трябвало предварително да се координират с електроразпределителната компания. В рамките на това съгласуване дружеството в писмен вид информира строителя, че е длъжен да го уведоми за деня и мястото на изкопните дейности. В голяма част от случаите, обаче, тези изисквания не се спазват. Често пъти информацията за започващите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране, което прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.
Дружеството призовава фирмите да го информират поне две седмици предварително къде и кога ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.