Чугунени боларди или колчета сменят „перките“ по „Графа“
„Ще търсим възможност за създаване на друг тип ограничители, които са свързани с историческото наследство на София. Прочуваме възможни решения от такъв тип чугунени боларди с височини 40 и 60 см. В момента, в който имам мостри, ще ги представя пред Комисията по архитектура и да се вземе окончателно решение“, заяви главният архитект.
По думите му проектантът е предложил да се поставят кабъри от неръждаема стомана, които са с високи около 5 см. Предложенията ще бъдат представени следващата сряда по време на заседанието на Комисията по архитектура.
Здравков коментира, че имало и предложение да се сложат ниски ограничители, но според „Пътна полиция“ това не е добро решение, защото при сняг няма да се виждат и отново ще има опасност за пешеходците.
„Съгласно Закона за движение по пътищата има изискване да има физическо разграничаване на трамвайното трасе от пешеходната зона. Трамваят, освен, че върви по трасе, има своя динамичен габарит. Той е 30 см от крайната проекция на трамвая. В тази зона не трябва да минават пешеходци. Трамваят има огледала, понякога той може и да се наклони и да стане инцидент. Водещият критерий при избора на тези ограничители ще бъде безопасността и да е ясно къде е трасето на пешеходците и къде е на трамвая“, заяви той.
Очаква се премахването на "перките" да стане до края на месеца, като едновременно с това ще бъдат монтирани новите ограничители.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: