Експерти с горещ коментар за новите правила за електрическите тротинетки
Транспортното министерство публикува за обсъждане проекта за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози
Транспортното министерство публикува за обсъждане проекта за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, който да регламентира използването на електрическите тротинетки.
Темата беше коментирана в Сутрешния блок на БНТ от Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност, Владислав Стоицов - председател на Българската асоциация за електромобилност и Ясен Ангелов, собственик на тротинетка.
"От Института за пътна безопасност сме доволни, защото преди половин година започнахме тази кампания за регламентирането на използването на това прекрасно съоръжение, което има много голям екологичен и спестяващ време ефект.
И сме доволни за това, че доста голяма част от нашите предложения бяха вписани в това, което четете в сайта на Министерството на транспорта. Въпрос вече на местно самоуправление е общините да доразвият това, което трябва да се детайлизира", казва Руслан Баждеков.
"По принцип сме доволни с предложенията, но за съжаление продължаваме да вървим в негативна посока, защото след обсъжданията, които имаше с НПО и срещата на държавата с тях, беше гласувано незадължителното използване на каски.
Сега виждаме, че е внесено тяхното задължително използване.
Това значително ще ограничи навлизането на този тип средство за градска мобилност. Така и ще обрече на фалит тези 4 фирми в София, които са за споделено пътуване. При тях е невъзможно използването на каски", допълва Владислав Стоицов.
Собственици на тротинетки, част от Асоциацията за електромобилност и тези, които са ползвали под наем електрическа тротинетка от началото на годината сумарно около 250 000 км. Това спестява значително количество вредни емисии в атмосферата, коментира още Стоицов.
"Ограниченията са резонни, в сферата на безопасността на водачите. Оттам-нататък обаче за мене е проблем искането на ограничение за движение до 25 км/ч. Подобна забрана не може да се имплементира.
Това ще създаде предпоставка за споделена вина, ако се случи инцидент на пътя, където ограничението на скоростта е 50 км/ч. Относно каските, за мене е въпрос на личен избор", категоричен е Ясен Ангелов.