При разширяване на зелената зона в София изчезват залежалите автомобили, които стоят, без да бъдат използвани. След като в зелена зона има 90% запълняемост, това означава, че трябва да има допълнително ограничение.

В синя зона има все по-голяма възможност да се намери място“, каза Румяна Милова, директор на дирекция „Паркиране и мобилност“ в ЦГМ.

Около 600 сигнала месечно за неправилно паркирани автомобили постъпват в Центъра за градска мобилност.

„Неправилно се паркира, предимно когато няма места за паркиране. От близо една година, освен с екипите „Паяци“, работим и с инспектори, които съставят неприсъствени фишове за нарушителите. Наблюденията са ни, че все пак има ефект от този контрол и намаляват сигналите“, каза Румяна Милова, пред БНР.

Тя посочи, че няма текст в Наредбата за организацията на движение на територията на Столичната община, която да предвижда толеранс за паркиралите в близост до болниците.

Милова, каза че преди няколко години екип на Центъра за градска мобилност е имал задачата да предложи да се обособят определен брой паркоместа около болниците.

Няма обаче как да се докаже, че паркиралият автомобил е на човек, който е на посещение в болница, добави Румяна Милова.

„Имахме срещи с директорите на болниците, да има назначен техен служител, който да отговаря за паркирането на тези места. Това щеше да бъде един вид служебен абонамент, специален за болниците. За съжаление, нито един от директорите на болниците, не беше съгласен, тъй като нямат ресурс да назначат такъв служител“, обясни още тя.

Въпреки това, в Столичната община се мисли в тази посока, добави Милова.

По отношение на разширяването на зоните за паркиране, ефектът е положителен за домуващите, каза директорът на дирекция „Паркиране и мобилност“ в ЦГМ.

„При разширяване на зелената зона изчезват залежалите автомобили, които стоят без да бъдат използвани. След като в зелена зона има 90% запълняемост, това означава, че трябва да има допълнително ограничение. В синя зона има все по-голяма възможност да се намери място“, добави Румяна Милова.

Тя припомни, че Столичният общински съвет прие на последното си заседание, 30% от приходите от локално платено паркиране да остават в съответния район и да бъдат инвестирани в ремонт на тротоари и площи за паркиране.