Градският транспорт в София влиза в 21-ви век, става най-модерния в света
Във всички превозни средства на градския транспорт има видеонаблюдение, возилата разполагат и с 1108 паник бутона
До края на месеца новите валидатори в градския транспорт в София ще заработят, пише Монитор бг.
През тях, чрез мобилния телефон, може да се чекира билета за рейса, закупен от касите на Центъра за градска мобилност и през сайта https://sofia.mpass.bg/bg/.
Това съобщи шефът на ЦГМ Димитър Дилчев на извънредното заседание на транспортната комисия в Столичния общински съвет, на което изнесе информация относно внедряването на новата тикет система в градския транспорт.
„До края на този месец се предвижда да заработят валидаторите в наземния транспорт, които се намират до всяка врата.
Те разполагат с четци, които позволяват хората да ползват старите си карти, така и безконтактни банкови карти и разплащане с мобилен телефон“, каза Дилчев. Разплащането с банкови карти обаче ще стане на по-късен етап.
Той отчете, че вече във всички превозни средства на градския транспорт има видеонаблюдение, като за целта са монтирани 3934 камери. Возилата разполагат и с 1108 паник бутона. Обучени са 2100 водачи за работа с новото оборудване.
Големият въпрос остава каква ще е тарифната политиката на новата система - дали пътниците ще плащат спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт или на изминато разстояние. Решението за това е в правомощията на СОС и ще бъде взето след анализ.
Със заработването изцяло на новата система хартиеният билет ще отиде в историята.
За тикет-системата в столицата се говори вече повече от 10 години. Поредица обжалвания на обществените поръчки обаче спъваха идеята.
В края на 2018 г. най-накрая кметстовто сключи договор с консорциума "Си Ен Си София тикетинг систем“ на стойност 73, 3 млн. лв. без ДДС.
София ще плаща парите на 120 месечни вноски до ноември 2028 г. До януари 2021 г. са платени 15,2 млн.лв. От отчета стана ясно също, че е сключено допълнително споразумение с консорциума за внедряването на тикет системата в третата линия на метрото на стойност 1,9 млн. лв. без ДДС.
Така в момента крайнят срок за завършването й е 11 април, след което предстои едномесечен тестови период.