Камери пазят новите тролеи

Возила тръгват по линии 4, 5 и 11 в столицата

Камери пазят новите тролеи "Шкода” в София. Първите 8 от тях бяха пуснати вчера в движение от кмета на София Йорданка Фандъкова, регионалния министър Десислава Терзиева, посланика на Чехия Павел Вацек и шефа на „Столичен електротранспорт” инж. Евгени Ганчев, пише "Монитор".

Камерите са монтирани вътре във возилата и освен да дебнат за вандали те ще показват на шофьора дали в задната част има пътници за слизане. Новите тролеи са съчленени - дълги са 15 метра и могат да превозват 160 пътници.<br /> <br /> Тролейбусите са нископодови &ndash; без стъпала като височината е на 36 см от нивото на пътя и така те са удобни за качване на детски колички и са с лесен достъп за хора с увреждания и пенсионери. Тролеите могат да се накланят след спиране в посока към вратите, за да може пътниците да се качват по-лесно. Возилата са снабдени с климатик &ndash; в кабината на ватмана и в салона за пътници. Те могат да се движат определени километри и без връзка с елмрежата, т.е. без &bdquo;тиранти&rdquo;, защото са снабдени с дизел генератор. Отделно от това използват електроенергия с 15 на сто по-малко в сравнение със старите тролеи. &bdquo;Гаранцията им е 3 г. или 150 000 километра&rdquo;, обясни инж. Евгени Ганчев.<br /> <br /> &bdquo;Новите ще се движат по линии 4, 5 и 11, а след това и по 2 и 9&rdquo;, съобщи Фандъкова. В столицата вече са доставени 12 от новите возила, а до края на годината се очаква да пристигнат и останалите 38.<br /> <br /> &bdquo;С 50-те нови тролеи и останалите 30, които са купени преди няколко години, ще се подмени над 85% от тролейбусния парк в София. Старите 30-годишни икаруси ще бъдат забравени&rdquo;, допълни кметът. В движение ще останат няколко тролеи, купувани в началото на 90-те години на миналия век. Новите возила струват близо 27,5 млн. евро, като основната част от парите са по програма &bdquo;Регионално развитие&rdquo;, а съфинансирането от общината е само 7%. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />