Много важна новина за столичани!
Вижте в кои райони и квартали на София ще се разшири Зелената зона
Платеното паркиране в сегашния му вид - с две зони, беше въведено в София през 2012 г. Цената за час в синята зона е 2 лв., а в зелената - 1 лев. Максималният престой в синята зона е 2 часа, а в зелената - 4. Освен това по-скъпата зона, която е в идеалния център, работи и в събота до обяд. Обсъждането на идеите за разширяване на зелената зона се очаква да започне в комисиите към Столичния общински съвет съвсем скоро, а самото решение вероятно ще е факт през февруари.
“Този въпрос е обсъждан само за места, където има стотици сигнали от граждани за проблеми с паркирането и най-вече с придвижването на пешеходци. Обикновено това са места, гранични на зоните за платено паркиране Преди месеци направих среща с кметовете на райони с най-много проблеми и им предложих да започнат обществени обсъждания за въвеждането на зелена зона и да внесат в СОС конкретни предложения. Забавихме се, защото искахме да правим промени за всички едновременно, но се оказа, че не навсякъде нуждата е еднаква. Затова там, където районните кметове са абсолютно готови, ще разгледаме техните предложения още в началото на годината.
Говорим за долната част на “Лозенец”, зоната около улица “Иван Асен”, паркинга при националния стадион, квартал “Крива река” и вероятно част от район “Оборище”, каза председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков. Той беше категоричен, че разширение на синята зона не се планира От Центъра за градска мобилност обясниха, че точният брой на новите паркоместа в зелената зона ще е ясен, след като се одобри списъкът с разширението и се изготвят схемите за организация на движението по всяка от улиците. По неофициална информация обаче става дума за повече от 10 000 нови места в зелената зона.
В ЦГМ са постъпили искания за въвеждане на зони за платено паркиране около пазара “Димитър Петков”, зоната край бул. “Мадрид” и в Студентски град, каза Румяна Милова от ръководството на ЦГМ. Ако СОС реши да разшири зелената зона, ЦГМ може да обозначи новите места и да постави нужните пътни знаци, за седмица. За 11-те месеца на изминалата 2016 г. приходите от есемеси в двете зони са над 10 млн. лв. 85% от ползващите двете зони избират да платят за престоя чрез есемеси. Софиянци са пратили над 3,2 милиона есемеса за общо 5,05 млн. лв. за паркиране в синята зона, а за зелената - над 6,6 милиона есемеса за общо 5,06 млн. лв. Данните сочат, че интересът към паркоматите обаче е слаб. За 11 месеца от автоматите са продадени 2380 талона за 3968 лв. Иначе за 11 месеца свободните места в синята зона са били средно 22%, а в зелената - 26%. А средната им натовареност - 60-70%. През 2016 г. са издадени 11 408 стикера за паркиране на живеещите в зоните.
Има 229 неодобрени заявления, а 102 стикера са анулирани. “И в двата случая заявителите не са отговаряли на критериите, предвидени в наредбата, или са правили опит да ги заобиколят. Най-чести са случаите, в които граждани, работещи в зоните опитват да се снабдят със стикери за локално паркиране”, обясни Милова. Долната част на “Лозенец” чака зелена зона от 5 години Вече пет години част от жителите в долната част на “Лозенец” настояват за въвеждане на зелена зона. Причината е, че тротоарите са станали паркинг за работещите в квартала. “Още през 2012 г. започнахме ежедневно да получаваме сигнали от граждани за неправилно паркирани автомобили, които принуждават пешеходците да излизат на пътните платна, създавайки заплаха за живота и здравето им. Имаме и много сигнали за разрушени тротоари”, каза кметът на район “Лозенец” Любомир Дреков.
Така през 2014 г. районната администрация решава да разпространи специална брошура за предимствата и недостатъците от зелената зона, за да може всеки сам да прецени иска ли въвеждането ѝ. По пощенските кутии са пуснати над 22 000 листовки След това са организирани мобилни приемни, за да може експерти от Центъра за градска мобилност да отговарят на конкретни въпроси на граждани. Създадени са специален имейл и тема във фейсбук, за да се чуе мнението на повече хора. Сред аргументите на противниците на зоната е липсата на гарантирано паркомясто въпреки заплащането на стикер. Искащите зелена зона, които били мнозинство, смятали, че това е приемлив вариант, който ще освободи тротоарите, ще намали приходящите автомобили в квартала и ще сложи ред в паркирането.
“В последните 2 г., съдейки по постъпилите сигнали и честите дискусии в социалните мрежи, нарастват хората, искащи въвеждане на зелена зона. Постъпиха и няколко подписки за незабавното ѝ въвеждане. Зачестяват и случаите на саморазправа между шофьори и пешеходци, както и умишлено увреждане на неправомерно паркирани върху тротоарите, автомобили”, каза Дреков. Идеята е зелената зона в квартала да обхване района между булевардите “Евлоги и Христо Георгиеви”, “Драган Цанков”, “Пейо Яворов”, улиците “Атанас Дуков”, “Сребърна”, “Козяк”, “Славище” и булевардите “Арсеналски” и “Черни връх”. Паякът вдигнал 28 000 коли, скоби за 132 000 шофьори На 132 027 неправилно паркирани автомобили в синята и зелената зона са били поставени скоби за 11-те месеца на изминалата 2016 г.
Поставените скоби на коли в синята зона са 49 482, а в по-евтината зелена зона - 82 545. Нарушителите в синята зона са повече спрямо местата за паркиране, които са два пъти по-малко от зелената зона, сочи справка на Центъра за градска мобилност по искане на “24 часа”. 28 221 автомобила са вдигнати от паяк до 28 декември. Повечето са репатрирани извън синята и зелената зона. Най-често шофьорите са нарушавали правилата за паркиране по булевардите “Черни връх”, “Ломско шосе”, “Монтевидео”, локалите на “Цариградско шосе”, около пазара на “Красно село”, в квартал “Лозенец”, Студентски град и моловете. Тази година ЦГМ ще инвестира в довършването на три подземни паркинга към метрото - до Централна гара, националния стадион и на бул. “Сливница”. Ще се подготви и проект за надземен паркинг в квартал “Надежда”.
Последвайте ни
0 Коментара: