На "Патриарха" ври и кипи, гневни столичани искат главата на Терзиев

Демонстрантите носят и протестни плакати, които гласят "Широки и чисти булеварди", "Фритьоф Нансен еднопосочен", "Синя зона 10 лв/час"

Множество граждани отново се събраха на протест на столичния бул. "Патриарх Евтимий", за да изразят недоволството си от реорганизацията на движението в района, съобщава БГНЕС.

Протестиращите блокираха движението в центъра на София със скандирания "Оставка на кмета и на общинските съветници, които подкрепят проекта".

Демонстрантите носят и протестни плакати, които гласят "Широки и чисти булеварди", "Фритьоф Нансен еднопосочен", "Синя зона 10 лв/час", "Да се възстанови броя на паркоместата в центъра", "Управлението на София не е училище за неподготвени", "Да се възстанови броя на паркоместата в центъра", "Не правете от булеварди квартални улици" и др.

Гражданите искат и оставката на заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов.

Един от организаторите на протеста пък агитира гражданите да се преместят пред сградата на Столична община на ул. „Московска“. Друг призова всеки понеделник да протестират на различна локация – на „Попа“, на „Петте кьошета“ и пр.

„Обърнете внимание какво е направено тук, по „Фритьоф Нансен“. Тук бяха паркоместа, които бяха от много години и не е имало проблем изобщо.

Обърнете внимание какво става по „Патриарха“ – четири велоалеи. Велоалеи има и на „Фритьоф Нансен“, и по „Патриарха“, и на „Витоша“, каза Людмил Михайлов, който живее на бул. „Фритьоф Нансен“.

Според протестиращия са се направили неща, които ги няма никъде. „Ето сега вече протестират и служители на МВР. Линейката ще има проблеми. В такъв случай какво правим? Това не е обмислено, изобщо не е взето и мнението на хората. Тук е най-хубавото място на София, говорим от гледна точка на това, че имаше възможност да се паркира навсякъде без да пречи на движението“, заяви той.

Михайлов сподели, че и има предложение да се махнат боклукчийските кофи.

„Ние не можем да се приберем вкъщи. На най-хубавите и светли празници на България, те точно тогава работиха, навръх Гергьовден. Не мога да си го обясня“, подчерта протестиращият.

И той като по-голямата част от гражданите на протеста иска оставката на кмета, заместник-кмета по транспорт и общинските съветници от ПП-ДБ-СС. „С техните действия, нямаме друг избор. Още повече, имаме подкрепата на нашия кмет, ето сега се оказа и на „Триадица“. Ние нищо не искаме. Ние просто искаме най-елементарното.

Ние си плащаме „Синя зона“ и в момента се прибираш и не можеш да си паркираш колата. Смятам, че имаме пълното основание да протестираме“, каза още Михайлов.

Независимият общински съветник в Столичния общински съвет (СОС) Красимир Гълъбов обясни, че настъпва хаос в движението на центъра на София.

„Аз лично се убедих в това, опитвайки се да премина в пиков час. 50 минути е от „Патриарха“, паметника, до „Петте кьошета“. Това за мен не е решение. Установява се, че всичко това е незаконно, няма одобрени документи, няма съгласувания със съответните институции и това ме накара да дойда тук“, заяви той.

Според него кметът, който е избран от същите тези хора, които протестират, следва да се вслуша в техните думи.

„Не мога да преценя дали велоалеята е достатъчно голяма или малка, дали трябва да се движат две колела едно до друго, или само едно, но ще ви кажа, че това е една много хубава идея, която беше опропастена от начина, по който беше наложена.

Тя беше наложена силово. Общинският съвет не беше запознат с това нещо и кметът, явно с експерти, които по някакъв начин са стигнали до това решение, го наложиха в центъра на София на софиянци“, коментира още Гълъбов.

По думите му много хора биха се качили на велосипеди и биха карали, ако има нормална обстановка. „Една такава лента за колела, която е от никъде до никъде, няма цялостно, комплексно решение на въпроса, е нормално да има и конфликтни точки. Нали се сещате кой ще оцелее при една такава конфликтна точка“, отбеляза той.

Гълъбов заяви, че не иска оставката на никого. „Аз съм „за“ сядане на масата, за да се намери решение комплексно“, каза още той и добави, че трябва да се измисли алгоритъм, който да доведе до по-малко емисии във въздуха.