Най-накрая: Отпушват „Младост” от 20 ноември

Пускат движението по бул. „Александър Малинов” след месец

До 20 ноември трябва бъде пуснато движението по ремонтиращия се повече от година бул. „Александър Малинов”, който поема почти целия трафик в района. Основната пътна артерия на „Младост” беше разкопана покрай изграждането на отсечката на метрото от „Младост 1” до Бизнес парка, която ще бъде пусната през април 2015 г., пише в. "Монитор".

&bdquo;Около 68% от дейностите до Бизнес парка са изпълнени&ldquo;, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строежа на метростанцията при летището. Станцията трябва да бъде открита през април 2015 г. &bdquo;До края на месеца и ул. &bdquo;Обиколна&rdquo; в жк &bdquo;Дружба&rdquo; трябва да бъде завършена. Така че да се облекчи движението в района&ldquo;, допълни още столичният кмет.<br /> <br /> &bdquo;С пускането на новата линия пътниците в метрото ще се увеличат с 90 000&rdquo;, обясни шефът на метрото инж. Стоян Братоев. Първото нещо, което ще виждат гостите, е статуя на най-известния певец и музикант в древността &ndash; Орфей.&nbsp;&bdquo;Първоначално той не беше включен в проекта, но строителите предложиха да го изградят за тяхна сметка&rdquo;, обясни пред &bdquo;Монитор&rdquo; Братоев. Той обаче запази тайната как ще изглежда фигурата, но разкри, че е на много известен скулптор.<br /> <br /> &bdquo;Ще има 4 живи дървета и пейки за отдих,&nbsp;така че да бъде комфортно на пътниците&ldquo;, заяви още Фандъкова. Общата дължина на трасето от &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; до летището ще е 5 км и ще има 4 метростанции в кв. &bdquo;Дружба&rdquo;.&nbsp;В проекта е заложен и строежът на малка жп гара<br /> която ще излиза на кръстовището на булевардите &bdquo;Кръстю Пастухов&rdquo; и &bdquo;Искърско шосе&rdquo;. От нея живеещите в южните и източните квартали ще могат да се качват на влаковете за Пловдив, Свиленград и Бургас.<br /> <br /> През април 2015 г. ще е готова и отсечката от метростанция &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; към Бизнес парка в жк &bdquo;Младост 4&rdquo;. Тя ще се ползва от 32 000 пътници и ще има 3 метростанции.&nbsp;Паралелно с това текат процедури и за тунела за метростанцията на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;. Обществената поръчка за него вече е обявена. Той трябва да е готов също през април догодина с пускането на метрото до летището. Така жителите на &bdquo;Дружба 2&rdquo; ще имат пешеходна връзка с метростанция 19, за каквато се борят от около 2 години.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Спирката на &bdquo;Сребърна&rdquo; качва още 28 000 души</strong></span><strong><br /> </strong><br /> Спирката &bdquo;Витоша&rdquo; до ул. &bdquo;Сребърна&rdquo; ще качи на метрото още 28 000 столичани на ден през 2016 година. Изграждането на продължението на втория лъч по бул. &bdquo;Черни връх&rdquo; ще бъде най-евтината отсечка досега. Километър ще струва 16,7 млн. евро, докато преди 2 г. при строителството на втория лъч километърът е излизал 22 млн. евро. Строителството ще се извършва по нов австрийски тунелен метод, без да се разкрива терен, и трябва да приключи до 1 юни 2016 г. Новата отсечка на подземната железница ще е дълга 1,3 км и ще се изгражда на няколко етапа. Малки стъклени плочки в три преливащи се нюанса на зеленото ще красят последната станция от втория лъч на метрото. Идеята е стъклените плочки да изобразяват планински пейзаж, тъй като станцията се намира в подножието на Витоша. Тя е със странични перони, светли окачени тавани, диодно осветление, а подът е от гранитогрес.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Две жалби спъват метрото до &bdquo;Овча купел&rdquo;</strong></span><br /> <br /> Две жалби на екоорганизации бавят строителството на третия лъч на метрото от &bdquo;Ботевградско шосе&ldquo; до &bdquo;Овча купел&ldquo;. Природозащитниците недоволстват срещу заповедта на Министерството на околната среда и водите за издадената оценка за въздействие върху околната среда. Опасенията на еколозите са, че строежът може да наруши естествения поток на подпочвените води и минералните извори. Делото на първа инстанция е насрочено за април догодина. Ако му се даде ход, само Темида ще може да реши кога да започне реализацията на проекта. От общината ще се срещнат с вносителите на жалбата, за да се запознаят с мотивите им. Третият лъч на метрото ще е дълъг 17 км и ще има 19 метростанции. 10 от тях ще са подземни, а 9 &ndash; открити. Според разчетите на кметството отсечката ще струва около 1,4 млрд. лв. Реализацията ще се прави на етапи, а за новия програмен период общината ще кандидатства за участъка, който минава през центъра от театър &bdquo;София&rdquo; до пазара в &bdquo;Красно село&rdquo;. По предварителни сметки този участък ще струва около 600 млн. лв.