Да се качиш на метрото, без да излизаш от блока си. Това е едно от удобствата, които строителните инвеститори предлагат на бъдещите жители на луксозни комплекси в София, пише в. "Телеграф".
За целта те са готови да вложат значителни суми за проектиране изграждане на топла връзка на сградите им с подземната железница, както и за такси за право на преминаване и строеж. Такава подземна връзка с метрото се планира да бъде изградена в бъдещия комплекс "Гранд каньон" в столичния квартал "Младост", където ще бъдат вдигнати три жилищни сгради, най-високата от които на 30 етажа.

Точно срещу комплекса пък офиси има частна фирма, която също си е платила право на строеж, евентуално за бъдеща връзка с метрото. Любопитното е, че частникът е платил за ползване на терен, който преди е бил негов, но е отчужден именно заради изграждането на подземната железница. 

В "Люлин" пък чуждестранен инвеститор е готов да финансира дори строителство на нова метростанция, която да се намира в близост до негов парцел, където той смята да строи жилищна сграда.

Оказа се, че интересите му съвпадат с тези на общината, която също е предвиждала междинна станция между сегашните "Сливница" и "Обеля". Идеята е тя да прави връзка с жп линията към Банкя, Волуяк, Костинброд и Драгоман.

Проектът обаче все още е само намерение в много начална фаза. Не всеки блок може да си прави връзка с метрото. Трябва да бъде сметнато какъв брой пътници ще я ползват и дали изграждането й е оправдано, за да се даде разрешение. Такива връзки с подземната железница имат и някои от моловете в столицата. 

"Парадайз център" в "Хладилника" например е осигурил за посетителите си директен подход към станция "Витоша", която се намира в непосредствена близост. Доста по-сериозна инвестиция са направили от мола в "Люлин", който е по-далеч от метрото, но все пак е изградил за своя сметка връзка. Такава е предвидена и за мола до хотел "Хемус", но засега все още не е реализирана.