Опасност: София остава без градски транспорт
Предлагат закриване на Центъра за градска мобилност
Общинският съветник Борис Бонев предлага неотложни реформи на градския транспорт на София, който е изправен пред фалит и спиране.
Той представи цялостна концепция за реформи на сектора, включваща закриване на Центъра за градска мобилност, оптимизация на директорските позиции и дублиращите се отдели, както и серия от мерки, целящи подобряване на транспорта, привличане на нови пътници и увеличаване на приходите.
Целта е намаляване на загубите и започване на амбициозна програма за подобряване на транспорта.
Борис Бонев заяви, че София е изправена пред транспортен хаос. Когато хората нямат алтернативи, са принудени да се движат с автомобил.
Друг проблем, върху който той акцентира, е безконтролното паркиране в столицата.
Бонев отчете, че милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице. „Трябваше много повече хора да използват обществения транспорт, вместо това пътниците намаляват. Това означава, че транспортната политика на София е провал“, категоричен бе Бонев.
Той е убеден, че не COVID кризата и цените на горивата са единствената причина за проблемите в сектора.
Бонев представи пет спешни мерки за градския транспорт:
- Единно транспортно предприятие да обедини Центъра за градска мобилност с трите оператора /Столичен Електротранспорт, Столичен Автотранспорт и Метрополитен АД/.
- Подобряване на контрола /в градския транспорт и при паркирането/.
- Нова билетна система /евтина карта за младите хора под 26 години, удобен билет за време и картите да останат най-изгодният начин на пътуване/.
- Абсолютен приоритет за градския транспорт
- Подобряване на обслужването с градски транспорт