Шефът на КАТ посочи коя е основната причина за катастрофите в София

Най-честото нарушение, допускано от водачите в столицата, е неспазването на дистанция, разкри Тенчо Тенев

Най-честото нарушение, допускано от водачите в столицата, е неспазването на дистанция. Това каза в студиото на „Тази сутрин” началникът на КАТ-СДВР комисар Тенчо Тенев. „Хората станаха твърде невнимателни, докато пътуват, за какво ли не си мислят”, коментира той.

По думите му 60% от пътнотранспортните произшествия в София са след отвличане на внимание. Има глобени шофьори за използване на телефон по време на движение, но според Тенев размерът на санкциите трябва да се повиши.

Шефът на столичния КАТ посочи, че все по-често се хващат шофьори без книжки (6 само за последното денонощие) и такива, които тръгват на път под въздействието на наркотици (трима за 24 часа). „Когато караме в България, всички се чувстваме недосегаеми. В чужбина всички слагаме коланите, караме бавно, спазваме правилата”, коментира Тенчо Тенев.

Почти 100% от официално подадените в КАТ сигнали за нарушения, заснети с видеорегистратор, са стигнали до наказание за провинилия се водач, каза комисарят.

„Хората предпочитат да изпращат сигналите по телевизиите”, отбеляза той.Той припомни, че пътната полиция има сайт, на който могат да се подават сигнали. В същото време, обаче, всеки, който изпрати кадри, трябва да е готов да се отзове на призовка и да потвърди показаното от видеото със свидетелските си показания. Тенев подчерта, че няма контакт между подателя на сигнала и извършителя на нарушението.

От 25 до 29 юли всеки шофьор ще може да провери състоянието на гумите си безплатно в десетки обекти у нас. Това е инициатива на Асоциацията на производителите, вносителите, търговците и вулканизатори на гуми.

Проверяват се налягането, дълбочината на протектора и състоянието на резервната гума. Протекторът трябва да е най-малко 1,6 мм, а налягането е според предписанието на производителя.

„Гумите са основен фактор за безопасността на движението”, посочи Стоян Панчов от организацията. По думите му най-често водачите тръгват с понижено налягане, което при движение с висока скорост може да доведе до прегряване или даже запалване на гумата.

Комисар Тенев допълни, че автомобил със слабо напомпани или пренапомпани гуми има увеличен спирачен път, а това е предпоставка за ПТП.