Скандал за приходите от реклама в София

Частни оператори прибирали в пъти повече от общината

Столичните общински съветници са се изпокарали за приходите от реклама на София по време на обсъждането на доклада относно касовото изпълнение на бюджета на Столичната община към 21 декември 2012 година, съобщава БНР.

Според ген. Атанас Атанасов от ДСБ за всички в София е ясно, че приходите на частните оператори от реклама са около 10 млн. лв., а Столичната община получава около 2 млн. лв. &ldquo;Не може да се подаряват толкова много пари, десетки милиони на двама души, които държат рекламата на столицата, само защото осигуряват медиен комфорт на общината&rdquo;, заяви Атанасов.<br /> <br /> Георги Кадиев от БСП също обвини общината, че си купува медийно време през договорите за реклама. Той каза, че начинът, по който се организира рекламата е престъпление към столичани. <br /> <br /> &ldquo;Всяка година стотици милиони левове не влизат в бюджета на общината поради лошото му изпълнение&rdquo;, смята Кадиев. Според колегата му Желю Бойчев вместо интереса на софиянци, мнозинството на ГЕРБ е предпочело интереса на големите корпоративни играчи. <br /> <br /> &rdquo;Създадохте монопол в една сфера за десет години напред, ощетихте града с няколко милиона за няколко години&rdquo;, каза Бойчев.<br /> <br /> В отговор на обвиненията председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков посочи, че конкурсът за реклама е проведен съгласно решение на общинския съвет. Той призова опозицията, ако има факти за нарушения на конкурса, да сезира прокуратурата. Същата препоръка изрази и столичният кмет Фандъкова. <br /> <br />