Софиянци ликуват! Новото метро тръгна БЛИЦ TV
Това е била най-трудната линия, защото най-лоши геоложки условия ги срещнахме тука, което налагаше на много места да се прилагат извънредни мерки, каза шефът на метрополитена
Официално днес бе пуснат в експлоатация третият лъч на метрото в София от "Хаджи Димитър" до "Красно село".
В деня на откриването на новите станции на столичната железница пътуването за гражданите ще бъде безплатно, а първите мотриси ще потеглят точно в 14:00 часа.
Новите станциите са "Хаджи Димитър", "Театрална" на Театър София, "Орлов мост", "Патриарх Евтимий", НДК, "Медицински университет", бул. "България", "Красно село".
Главен изпълнител на станция „Патриарх Евтимий“ и партньор в изграждането на станция „НДК II” е „Джи Пи Груп“ АД. „Джи Пи Груп“ АД е част от ДЗЗД "Метро Билд Център", която построи на свой ред три метростанции - "Патриарх Евтимий", НДК II и "Медицински университет". "Джи Пи Груп" АД.
ВИДЕО: Съйко СЪЕВ, БЛИЦ
Нови модерни табели за информация на пътниците в метрото ще посрещат всички ползващи новата линия. Новите схеми, табели и карти ще улесняват пътниците в софийското метро.
Превозването на пътници ще се осъществява с двадесет чисто нови, модерни метровлака "Инспиро" с възможност за безпилотно управление. На пероните са монтирани автоматични, предпазни врати. Пътниците ще имат възможност да закупуват билети и с банкови карти.
Общото времетраене на пътуването от квартал "Хаджи Димитър" до квартал "Красно село" ще отнема около 15 минути.
Изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев не скри радостта си от пускането на третия лъч на метрото в София.
Той потвърди, че това е била най-трудната линия. „Защото най-лоши геоложки условия ги срещнахме тука, което налагаше на много места да се прилагат извънредни мерки. Като се започне още от метростанцията на „Красно село“.
При излизането на машината имаше проблем с много слаби почви, наложи се заздравяване, имаше извънредна смяна на резците на машината. След това в станцията на бул. "България" беше също много тежко", обясни инжинерът.
Той каза, че там се е появила водна леща, която е наложила да се изсипва със 110 куб. бетон. Впоследствие и на други места е имало специални решения.
Имало е корекция и Перловска река, за да не влезе в метростанцията на "Хаджи Димитър".Това се е случило още в началото на метрото.
Иначе цялата трета линия на метрото трябва да вози над 210 хил души. Засега от нея ще могат да се възползват 60 хиляди. Поетапно ще има при пускането на различните етапи на метрото.
Над 60 хил. пътници дневно ще могат да използват първия участък от новата линия на метрото, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова при официалното й откриване.
Днес тръгват мотрисите по 8 километров участък от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“:
"Чакат с нетърпение от няколко столични квартала - "Красно село", "Хаджи Димитър", "Сухата река". Това са непосредствени ползватели на метрото. Много хора ще слязат от автомобилите си от тези квартали, което означава, че ще подобрим и качеството на атмосферния въздух".
Общината е гарантирала финансиране и за следващия участък от Цариградско шосе през “Арена Армеец“ до район Слатина, каза още кметът на София Йорданка Фандъкова
Днес е важен ден за София, защото се реализира план, заложен преди 48 години – изграждане на софийското метро с три линии. До днес имахме две линии, които се пресичат, а днес градът ни вече има истинска метромрежа, която ще продължим да разширяваме. Това написа междувременно в профила си във Фейсбук кметът на София Йорданка Фандъкова.
Ето какво още написа кметът на София:
От днес метромрежата на София е 48,2 км., а само преди десетина години беше 9,6 км. Започнахме от 70 хил. пътника на ден, а от днес вече 400 хил. души ще могат да пътуват с метрото всеки ден.
Участъкът, който пускаме, е 8 км с 8 станции от „Хаджи Димитър“ в „Подуяне“ през Орлов мост и НДК до „Красно село“.
Благодаря на първо място на инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен“ за огромните усилия, труд и упоритост пред трудностите. Благодаря на всички строители, проектанти, надзорници, инженери, които 4 години работиха по този участък – днес те заслужават да празнуват и да бъдат уважени.
Благодаря на всички, които ни подкрепяха за осигуряване на финансирането и на комисаря по регионално развитие на Европейската комисия г-жа Елиза Ферейра, която днес ни поздравява за пускането на третата линия на метрото. За последните 10 години успяхме да осигурим над 2 млрд. лв. за строителството на метрото на София, от който половин милиард са собствените средства, които гарантирахме.
Благодаря на софиянци за разбирането и подкрепата.
Честито!
"От днес пускаме в движение третия лъч на метрото. Трасето от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“ е 8 километра. По него са изградени 8 нови, модерни и красиви станции, на които са поставени и стъклени прегради срещу инциденти, които ще разделят пероните и влака", заяви премиерът Бойко Борисов на заседанието на Министерския съвет.
"С огромни инвестиции само за 11 години дължината на метрото се увеличи с близо 40 км. Нашето метро е най-красивото и най-евтиното в Европа. Цял подземен град и лесна връзка между всички точки на София. Строим еднакво качествено както в Европа, но за много по-ниска цена. Затова като някой ми заговори за корупция в България - аз му показвам метрото.
Това бе най-трудната отсечка на подземната железопътна линия в столицата.
Снимки: Георги КОЛЕВ, БЛИЦ
Оператор: Съйко СЪЕВ, БЛИЦ