Става страшно за изоставените коли в София, ето какво се случва с тях
Нова наредба ускорява премахването на изоставените коли в столицата
Нова наредба трябва да ускори премахването на изоставените коли в София, които намират широко приложение - от безплатни складови помещения до домове за бездомни, предава БНТ.
От началото на януари Столична община вече може да премахва по-лесно излезлите от употреба автомобили, изоставени на общински и държавни терени.
Досега трябваше да минат две години, след като е изтекла валидността на последния годишен технически преглед, срокът вече е скъсен на три месеца.
Изоставен автомобил в парк Гео Милев се е превърнал от движимо в недвижимо имущество.
Причината - в него се е настанил бездомник, който превърнал купето в свой дом. Случаят e прецедент за районната администрация, тъй като има прокурорска забрана за местене.
Така при ремонта на улица "Лудвиг ван Бетовен" строителите са принудени да намерят решение на проблема.
Кметът на район "Слатина" Георги Илиев каза: "Понеже мястото беше вътре в рамките на самия парк Гео Милев автомобилът сега е обграден реално от новоизградени от нас път и паркинг".
Кметът на район "Слатина" Георги Илиев получава и друг необичаен сигнал. Жител на квартала издирва стария си автомобил, който за последно е бил паркиран зад блок в квартал "Изток".
Оказва се мъжът се е сетил твърде късно, тъй като колата била върната за скрап още в края на октомври миналата година.
"Реално това са 4 години, откакто му е изтекъл годишният преглед и сега изведнъж открива, че автомобилът му го няма. Това не единичен случай, защото кварталът, улиците и самите паркинги вече са превърнати в гробища", каза още Георги Илиев.
В район "Слатина" годишно се поставят предупредителни стикери на около 200 коли.
След като от 8 януари вече не е нужно да се чака две години след изтичане на последния технически преглед обозначените превозни средства са с една четвърт повече в сравнение с преди.
Според новото правило след поставяне на стикера започва да тече тримесечният срок, в който собственикът може да премести сам автомобила си. Ако това не се случи следва принудително извозване до площадка за разкомплектоване.
"Фирмата е длъжна в най-малко 14-дневен срок да пази тези автомобили. Ако през това време собственикът, или упълномощено от него лице, иска да върне автомобила обратно трябва да заплати съответните такси, които е заплатила фирмата", обясни инженер Полина Асенова, началник- сектор контрол по паркирането "Столичен инспекторат".
В експертната комисия, която набелязва колите за премахване, участват екологът на района, полицай и инспектор от общината.
"Гражданите могат да подават своите сигнали първо към районните администрации в Столичен инспекторат на официалния имейл в деловодството.
За един месец са стикирани 238 автомобила и 36 са принудително преместени", допълни инженер Полина Асенова.
Годишно в София се установяват около 2000 превозни средства, които подлежат на премахване.