Столичани пропищяха: Легендарни автоджамбази се активизираха, ето в какви коли се целят
Най-ударно в момента работят три групи, съставени от топджамбази, познати от десетки години в подземния свят
„Това са тандемът Лъвицата и Хастара, групата на Софиянчето, Гопето и Чекията, а третата най-дейна бригада е пернишката - на Пуйката. От около два месеца се наблюдава сериозен ръст на автокражбите у нас.
Ако допреди това се крадяха по 1-2 коли на ден, то сега броят е 4-5 и са от средния и високия клас“, обясниха още от вътрешното министерство. Оттам посочиха преди няколко дни, че от началото на годината до септември броят на свитите возила е малко над 800.
Мнителните
Криминалисти, които разследват автокражбите у нас, определят тандема Лъвицата-Хастара като най-мнителния. „Те са гърмени зайци. Хастара лежа в затвора дори, за разлика от авера си. В момента те са се специализирали в краденето на „Порше“, „Мерцедес“ и „Лексус“. Става въпрос за автомобили над 100 000-200 000 лв.“, разкриха разследващи.
По думите им те не допускали никого до себе си, дори от скоро са прогонили третия им съучастник – Кико, който също е фатално известен от години в подземния свят. По оперативни данни топджамбазите свивали по около 4 лимузини и джипове на седмица. Ако имали поръчка, ги пренабивали и пращали към Близкия изток. Имало някои возила, които пращали и в Европа, но основно действали към близкоизточните дестинации.
„Има разработен канал и те го ползват. Ако колата е в суров вид, което означава, че нищо не й е пипано след кражбата, я продават за 20 000-30 000 лв. Ако е пренабита и с направени документи, цената скача на 40 000 лв.“, обясниха ченгета. Характерното за Лъвицата и Хастара било, че те не се притеснявали да задигат скъпи возила в подземни гаражи или дворни клетки, тъй като разполагали със записвачки на сигнала от дистанционното.
Трио
Втората банда джамбази ветерани – Софиянчето, Гопето и Чекията, е конкурент в бизнеса. Единствената разлика е, че триото не краде „Порше Кайен“, тъй като нямали пазар за този вид автомобили. „Действат идентично. Наблюдават, избират, отключват с машинка, скриват в гараж и след това изнасят зад граница. В някои случаи, ако имат поръчка, разглобяват и на части, като обаче и те са само за чужбина. Не рискуват за страната. Изпращат всичко през интернет заявки. Държат същите цени като Лъвицата и Хастара“, разказаха криминалисти.
Последен писък
Третата бригада, от която е пропищяла София и големите градове в Северозападна България, е на Пуйката. От МВР засекли, че в момента само той разполага с най-модерната машина кейлес (за отключване и запалване) на автомобили, произведени през 2021 г. „Машинката е с последните ъпгрейди. Струва 20 000 лв.
Отваря абсолютно всички коли последен модел“, обясниха ченгета. Схемата, по която действал Пуйката, се различавала драстично от начина на действия на другите две банди. Пернишкият бандит не докосвал лично нито една лимузина или джип. Събрал е група от най-доверените си хора, които са корифеи в автокражбите. Те задигат по минимум 4 коли на седмица и то само такива над 200 000 лв.
„След това всичко се кара в пернишки депа, разфасоват се, а частите тръгват по две направления. Едното е Северна Македония, където има голям пазар на крадени части. Другото е към доверени сервизи, с които Пуйката работел неофициално. Продавал им различни части, а на свой ред служителите от сервизите ги изписвали като чисто нови на клиентите с тузарски возила“, разказаха разследващи.
Провинция
Най-крадени в момента са колите от средния клас, произведени след 2013-2015 година, и най-високия от 2020-2021 г., сочат данните на МВР. По-старите автомобили се крадели изключително рядко и то от провинциални апаши, които идвали през нощта в София и околността, взимали някоя трошка и се оттегляли отново през Околовръстното шосе. След това всички те се разглобявали и пласирали за части, рекламирани през интернет.
Топ 5 на най-отмъкваните возила, произведени 2021 г
.
1 – Лексус
2 – Мерцедес
3 – Ауди
4 – Порше Кайен
5 – БМВ 7-а серия
Топ 5 на най-крадените возила среден клас модели след 2013 г.
1 – БМВ
2 - Ауди
3 – Фолксваген
4 – Мазда
5 - Пежо
Последвайте ни
16 Коментара: