Страшна новина за е-скутерите в София само дни след пускането им

Столичани и техните гости харесаха скутерите, но крадци вече им вдигнаха мерника

Поне 15 електрически скутера са изчезнали безследно заради кражба още в първите дни след пускането им по улиците на София, пише Монитор.

В петък сутринта миналата седмица градът се събуди с 150 е-тротинетки, разположени по централни софийски улици.

Столичани и техните гости харесаха скутерите, но крадци вече им вдигнаха мерника.

За да използват приложението за наемане, потребителите трябва да го изтеглят, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код.

Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират.

Това ли е истината зад електрическите тротинетки в София? 



Отключването на тротинетка струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране. Същото важи и за желаещите да изкарват пари от возилата.

През приложението те виждат къде са скутерите и ги събират за зареждане или връщане за ремонт.

В системата на предоставящия услугата за ден имаше десетки сигнали за скутери, които трябва да бъдат докарани обратно в базата за проверка.

Едва 3 от 18 се оказаха реални: едни изобщо ги нямаше на указания адрес, а от други бяха останали едва малка част от тях.

В близост до столичен мол вместо скутер бяха намерени само части от GPS предавателя.



Абсурдно звучи, но според системата една от тротинетките би трябвало да е в 6-то столично РПУ или в съседен имот, но при проверка на място, нямаше и следа от двуколесното. От компанията потвърдиха, че „много е възможно някой да ги е взел или скрил“.

Технологията изисква хамалогия ако смятате да изкарвате пари от електрическите джаджи.

Скутерът тежи над 15 кг заради стоманената рамка и не е толкова лесен за зареждане, колкото продаващите се в магазините компактни събратя. За да бъде дуракоустойчива, машината е подсилена, а батериите са по-мощни.

„Джусърите“, както се наричат зареждащите е-скутерите, в момента получават по 4,20 лева, за да вземат от определено място тротинетката, заредят и отново оставят за ползване на следващия ден по улиците на София.

Има голям наплив за зареждащи, защото е ново и модерно, коментира Иван (бел.р. името е променено), който всяка вечер зарежда машини в района на НДК.

За една "смяна" от 5 часа с навъртени 70 км по улиците на София успяхме да спечелим 15 лева.

Разходът за гориво (автомобилът е на алтернативно гориво) и ток ни излезе около 7 лева, тоест печалбата е 8 лева.

Успяхме да заредим едно устройство и да върнем три в базата за ремонт.

В покрайнините на столицата в хале 24 часа на ден работници на компанията също зареждат машини, които за първи ще влязат в движение, но и преглеждат влезлите в бокса за ремонт.

В базата на компанията, докато чакаме за зарядни, се запознахме и с Иван, който има опит като "джусър" от чужбина, където си е докарвал допълнителни доходи.

Наскоро се е върнал за постоянно в България, работи като учител и за да си помогне финансово, е решил да зарежда тротинетки.

Убеден е, че заради това, че живее на пъпа на София, ще успява да си докарва лесно пари.

Но ако не живеете в близост до местата, където се ползват най-често, трябва да имате удобен за целта автомобил, както и подходящо място за зареждане.

Тепърва у нас подобни "професии" ще набират популярност, защото колкото и технологичен да става денят ни, все още е необходима човешка ръка, която на все по-ниска цена да му помага да остава модерен и привлекателен.
 

Тротинетките са любимци и на апашите по света

В края на юли мъж от Нова Зеландия бе осъден за кражбата на 50 скутера за периода януари-май тази година.

37-годишният крадец бе обвинен за нелегално прибиране на возила на стойност 37 500 долара, като го грози затвор от 1 година.

Голяма част от потребителите в мрежата коментират, че да откраднеш е лесно, тъй като ако падне батерията на возилото, то компанията няма как да го проследи.

Само седмица след като бяха пуснати в Монреал, Канада, гражданите на града вече недоволстват от нововъведението.

Голяма част от тротинетките се оставят на неправилните места а „шофьорите“ им карат без каски.

Един скорошен пример за неправилно паркиране е зарязана на дъното на воден канал тротинетка.