„Топлофикация“: Няма скок в жалбите от потребителите на парно

Жалбите на потребителите на Топлофикация-София не са се увеличили. Това каза в интервю за БНР говорителят на дружеството Елизабет Павлова. От там твърдят, че сметките за март са изчислени правилно.
     
„Клиентите, които отправят запитвания по отношение на мартенските сметки, по сккоро искат информация за начина на формирането им. Когато я получат, за тях това е достатъчно. Като брой запитвания във фейсбук страницата на дружеството и на двата мейла в последните 6 дни са 36. Няма и някакъв особено силен трафик и в кол центъра“, коментира Павлова.
 
Увеличението на мартенските сметки в сравнение с тези за същия месец миналата година е свързано с промяната в цената на топлинната енергия, а от друга страна корекционният коефициент коригира прогнозните сметки съобразно климатичния фактор и промените в потреблението, обясни още говорителят на Топлофикация - София.
 
Омбудсманът на Топлофикация Деян Дянков също потвърди, че няма увеличение на оплакванията: „Даже оплакванията за мартенските сметки са по-малко от оплаквания изобщо за месечни сметки. Имаме 3 обаждания и 2 сигнала по мейл. Винаги има хора, които не са доволни от своята сметка, но не считам, че в случая положението е толкова фрапиращо, както беше изкарано“.
 
Дистанционното отчитане на уредите е много добро решение, но то трябва да стане за цялата етажна собственост и всички уреди да са с дистанционно отчитане, коментира Дянков. Според него така ще се ограничи максимално кражбата на топлоенергия. По думите му тогава и сметките ще бъдат много по-реални и за сградната инсталация няма да е такъв голям проблем. Резервите към тази възможност са заради по-високата цена на уредите, посочи омбудсманът на дружеството.
 
Председателят на Асоциацията на фирмите за дялово разпределение Огнян Димитров каза: „Бързаме веднага след спиране на отоплението да започнем отчета на уредите, тъй като имаме срокове. До края на май ще приключим, след което се изработват изравнителните сметки. Около 1 юли изравнителните сметки се раздават на клиентите. Те имат 1 месец да си ги разгледат и питат по тях при нас, след което ги изпращаме в Топлофикация, за да им ги калкулира в юлската сметка, която ще получат след 15 август“.
 
Голямата въпросителна обаче дойде след решението на Върховния административен съд, с което беше отменена формулата, по която се прави изчисляването на дяловото разпределение.
 
Димитров обясни, че за момента сметките ще се изчисляват по сегашните законови разпоредби. За момента нямаме основание да работим по друг начин, подчерта той и добави: „Ако министерството не обжалва, трябва да ни даде указания какво да правим. Ако обжалва, нещата продължават и сигурно ще мине време и дотогава сигурно ще се работи както досега. Ако министерството обжалва и втората инстанция толкова бързо се задейства и влезе в сила неговото решение, всичко е възможно и няма да е в полза на клиентите, защото сроковете ще отидат по-нататък, поне с 1-2 месеца“.
 
Димитров подчерта, че не участват в групата, която прави анализ на решението на съда.