ЦГМ с иновативна услуга, паркирането в София става още по-удобно

Планира се дигитален талон за плащане на почасово паркиране в Синя и Зелена зона през, това няма да оскъпи паркинга

Центърът за градска мобилност в София планира да въведе дигитален талон за плащане на почасово паркиране в Синя и Зелена зона през мобилно приложение. Новата виртуална услуга ще спести на клиентите таксите, които се удържат от мобилните оператори при заплащане чрез СМС услугата в момента.

Идеята е това нововъведение да бъде в услуга на хората, които не са от столицата, или не са от България, тъй като те не използват услугите на мобилните оператори в страната. Приложението ще представлява връзка с дебитната карта на клиента.

В момента има няколко начина за плащане на паркирането в синя и зелена зона - хартиен талон, паркомат и основно - СМС от мобилния телефон, което е най-използваният начин за плащане. В над 90% плащанията стават през СМС. Цената на услугата няма да се промени и ще остане 1 лев на час за Зелена зона и 2 лева на час за Синя зона, обясни  Християн Петров, директор на ЦГМ.


Предстои Общинският съвет на София да одобри юридически текст, който да позволи продажбата на дигитални талони и разработването на мобилно приложение, през което те да се продават. Днес текстът ще се обсъжда на транспортна комисия към СОС, а утре вероятно ще влезе за гласуване в сесия на Столичния общински съвет.

Всеки разработчик на мобилни приложения ще може да направи свое приложение, което да свърже с базата данни на ЦГМ и то да се използва от клиентите, обясни още той.

Местата за паркиране в двете зони вече са почти 30 000, каза още Петров пред БНТ.

Той изрази надежда до края на годината да има поне няколко приложения, през които да може да се заплаща платеното паркиране.