Жива верига блокира Патриарха в София в протест срещу решение на ПП-ДБ-СС

Не може да управляваш града въпреки гражданите. Да, тук може да не са 1500 души, но има 100 човека, които живеят тук и са против, казват софиянци

Напрежение в центъра на София. Жители в близост до столичния бул. "Патриарх Евтимий" излязоха на протест и блокираха движението в понеделник сутрин.

Недоволството им е предизвикано от намерението на общината да изгради велоалея, заради което основното движение по булеварда ще стане в една лента, предава Нова тв.

Променят се и възможностите за паркиране на живеещите в района. Часове след протеста всички групи в общинския съвет освен „Продължаваме Промяната – Демократична България – Спаси София” се обявиха против идеята.

Рано в понеделник сутрин част от живеещите около столичния бул. „Патриарх Евтимий” блокираха за над 2 часа движението по ключовото кръстовище между булеварда и улица „Фритьоф Нансен” в знак на протест.

„Започва ремонт, който само беше презентиран, без одобрение на Транспортната комисия и Столичния общински съвет”, заяви протестиращият Венцислав Банчев.

„Това решение е нелогично и ще доведе до огромни тапи”, допълни протестиращ.

В отговор кметът на район „Средец”, в който попада булеварда, заяви, че загубените паркоместа ще бъдат компенсирани със 160 нови на булевард „Витоша”. „Второто нещо е, че платеният паркинг до Националния стадион "Васил Левски" може да стане паркинг, част от синята зона”, посочи кметът на района Трайчо Трайков.

Казусът от технически рязко се превърна в политически. От групата на ГЕРБ-СДС обвиниха „Спаси София”, че искат насила да осъществят проекта без обсъждания с гражданите. От организацията на Борис Бонев контрираха, че такива са правени няколко пъти.

„Не може да управляваш града въпреки гражданите. Да, тук може да не са 1500 души, но има 100 човека, които живеят тук и са против. Не става със вземане става с изграждане”, посочи общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.

„Изграждането на бус лента и велоалея по булеварда са решения, залегнали в един куп стратегически документи на Столичната община още от 2012 година. Все документи, които ГЕРБ са поръчали и обсъдили”, отговори общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

Часове по-късно всички групи в СОС, без ПП-ДБ-СС, се обединиха зад искането кмета Васил Терзиев да спре процеса по реорганизация на движението докато няма единодушно решение как да стане то.

„Да се потърси златна среда. Да се намери алтернатива, която удовлетворява всички страни”, призова Иван Таков от БСП.

„Свидетели сме на транспортна политика на инат”, категорично заяви Карлос Контрера от ВМРО.

„Когато няма алтернатива стават конфликти”, каза Пламен Данаилов от ИТН.

Според арх. Любомир Георгиев основният проблем е, че откакто този проект съществува няма ясна и точна информация какво ще се прави, а само частични подхвърляния в пространството.

„Информационно поле, около което всички знаем, че А е А, Б е Б, дървото е дърво и до него има 1,5 или 2,5 широка велоалея и там има спирка. А не всеки да спекулира с различни аспекти на реалността”, обясни Георгиев.

Очаква се решението за спиране на действията по реорганизирането да се разгледат на следващото заседание на градския парламент.