Новата провокация на балет "Арабеск" пак надхвърля физическото измерение на модерния танц. Спектакълът "Огледало на времето" поставя едно от актуалните и тревожни явления на съвременния свят - самотата в ултраразвитото и технологично общество.
Премиерите са в сряда, 26 февруари, в Музикален театър и на 28-и в Пловдив на фестивала &quot;Сцена палитра, слово&quot;. Авторите на спектакъла изхождат от една все по-притеснителна констатация за света като объркан, пренаселен с хора, вещи, информация и шум. В него се забелязва парадоксалната тенденция - макар да е невъзможно човек да остане сам дори за малко, той всъщност е много по-самотен, отколкото в която и да е друга епоха. <br /> <br /> &quot;Колкото повече ни заобикаля многотията на света, толкова повече се затваряме вътре в себе си. Докато застанем пред едно обикновено огледало, и не можем да разпознаем образа, който виждаме отсреща&quot;, се казва в синопсиса на спектакъла. Но именно вглеждането в образа ни е пътят към трансценденталното изправяне срещу самите себе си. Сериозният въпрос, който поставя спектакълът, всъщност е дали сме готови да се впуснем в тежката битка за самопознанието, да се изправим срещу демоните си, за да се впишем в света около нас и да продължим напред.<br /> <br /> Копродукцията с &quot;Креди арте&quot; ООД обединява усилията на талантливите творци - композитора Петя Диманова, хореографа Асен Наков, сценографа Димитър Димитров и драматурга Димитър Кабаков.<br /> <br /> Петя Диманова е един от най-утвърдените театрални композитори у нас. Тя е номинирана седем пъти за &quot;Аскеер&quot;, от които печели два - за &quot;Кървава сватба&quot; от 2002 г. на режисьора Крум Филипов и за &quot;Макбет&quot; от 2008 г. на Диана Добрева. Нейна е музиката към столичните представления &quot;Декамерон&quot; и &quot;Медея - майка ми&quot;. <br />