Композиторът Вида Пиронкова: Защо чужденци избират българската песен за „Евровизия“? Ние само пълнеж ли сме?
Скандали около конкурса „Евровизия“ не липсват и тази година. Композиторът Вида Пиронкова обяви пред Bulgaria ON AIR, че ще се обърне с писмо към Комисията за култура в парламента. Тя твърди, че нейният проект изобщо не е чут от комисията, която избира песента победител.
Както БЛИЦ съобщи, Песента "Bones" ("Кости") ще представя България на тазгодишното издание на конкурса "Евровизия". Тя е в изпълнение на Жана Бергендорф, Владимир Михайлов, Георги Симеонов-JJ, Джони Манюел и Трей Кембъл.
Вида Пиронкова попита и защо чужденци преценяват и обсъждат песните, а не българи.
„Не считам, че нашият проект е бил чут от българска комисия. Аз избрах Жана Бергендорф и направихме голям и интересен проект - "Rebirth". Вчера махнах гласа ѝ от записа. Защо въобще уведомят композитори и музиканти да се включват - за бройка, за пълнеж?“, попита Пиронкова.
Според нея са предложени само 3 еднотипни парчета на комисията, в която има по думите ѝ има само един човек с музикално образование. Тя подчерта, че всички страни правят концерти, където да изберат песента си за конкурса, а само у нас и в Австрия комисия избира еднолично.
Иначе композиторът смята песента "Bones" за хубава, но не смята, че "Евровизия" е конкурс за песен, където авторите показват нов продукт. Това е борса за изпълнители и продуценти, убедена е тя.
Музикантът Стоян Михалев е на мнение, че песента "Кости" е издържана в съвременната стилистика на поп и рок сцената. Той уточни, че няма проблем с песента, но има такъв с конкурса, защото според него самата форма е социалистическа.
"Не стимулира пазарни качества, насочен е към това да се мери геополитическа настройка. Не виждам този фестивал да ражда изпълнители, които да станат фактори в музикалната индустрия", отбеляза Михалев.
"Неслучайно няма да видите Елтън Джон или Мадона на този конкурс. Хубавата песен е хубава, не е нужно да се състезава с други. Системата с SMS-ите е силно компрометирана", каза още музикантът.