Робин Тик окраде Фарел Уилямс
Към руините на брака си с Пола Патън Робин Тик може да добави и отломките от приятелството си с Фарел Уилямс. Ябълката на раздора се оказаха авторските права на Blurred Lines, вселенския хит на лято 2013, в който с рими се включва и рапърът Ти Ай.
През последната година калифорниецът с поглед на уплашено сърне даде дузина интервюта, в които пласираше цяла легенда за създаването на танцувалния химн. Сю­­жетът й се върти около това как с Фарел слушали Got to Give it Up на Марвин Гей от 1977 г., обещали си да направят песен с подобен нахъсващ бийт, а после се потупали по гърбовете и я записали за 30 минути. Въпросното изказване настърви допълнително наследниците на Гей, които през април обвиниха Фарел и партньорите му в неразрешено ползване на мелодични линии от дискошлагера. Поредното заседание по спора се състоя в Ел Ей през изминалата седмица, а The Hollywood Reporter се добра до стенограмите от скандалните признания на Тик. “Написах и продуцирах шестте си албума, а Фарел направи най-големия ми хит. Ревнувах и исках да си припиша част от заслугите за този успех. Фарел вече бе измислил бийта и създаде сам почти всяка част от композицията, а аз просто завиждах”, обясни под клетва носителят на “Грами”. В деня на записите той пристигнал пиян и друсан с викодин. Смятал се за късметлия, че изобщо стигнал до студиото невредим. Не си спомня да е контактувал трезвен с медии през последната година и често се шокирал, четейки констатациите си в пресата.<br /> <br /> Наглата лъжа обаче не попречила на Уилямс да отстъпи от 18 до 22% от правата за издаване на Blurred Lines на Тик. Жестът не се дължи на великодушие, а на железен принцип в механизма му на работа като продуцент. “Когато записвам с един човек, мисля точно за три неща – енергията, с която влиза в студиото ми... Обик­новено държа на енергията и на емоционалния багаж на артиста – скарал ли се е с гаджето си, дразни ли се от световната конспирация, мрази ли политическото статукво. Хората влизат с конкретни вибрации. Влагат конкретни чувства. В записите на Blurred Lines това го нямаше и въпреки това основната спойка в песента идва от гласа на Тик.”<br /> <br /> Друг паметен момент от заседанието, стигнал до пресата, са коментарите за специалния микс, който наследниците на Марвин Гей направили между Blurred Lines и Got to Give it Up с цел да докажат приликите в звученето. Когато го чул, Робин възкликнал отвратен: Моля ви, не се издържа!<br /> <br /> Все едно някой стърже с нокти по училищна дъска. Фарел пък бил обиден от факта, че го заставили да сравнява отделни фрагменти и паузи в двете парчета. Когато адвокатът на ищеца го пресирал да жонглира с ноти, той повторил цели 9 пъти: “Не ми е удобно да правя това”. В своя защита пред медиите Тик каза, че поддържал версията за съавторството на Blurred Lines, за да стимулира продажбите. “Започнах да лансирам песента на Марвин Гей като отправна точка чак когато доста хора ми казаха, че нашето парче е като извадено от неговия репертоар. Нямаше друг начин да извлека полза от този хит, ако не бях споделил, че използването на сходни мелодични линии е било по моя идея.”<br /> <br /> <em>в. "Монитор"</em>