Певец, за когото не сте чували, издуха всички световни звезди в YouTube

Неговите музикални видеа, песни и направени от феновете клипове го превръщат в най-гледания изпълнител в САЩ през 2019 г.

Най-големият музикален изпълнител в YouTube през миналата година не е Били Айлиш, Дрейк или Тейлър Суифт, а 20-годишен рапър от Луизиана на име YoungBoy Never Broke Again (YBNBA).

През последните две години YoungBoy e качил 11 музикални видеа, всяко от които има по над 100 милиона гледания в YouTube. Роденият като Кентрел Дешон Голдън в Батън Руж, Луизиана, успява да привлече множество верни фенове с меланхоличния си рап стил, съобщава "Уолстрийт джърнъл".

Той издава нова музика с невероятна скорост и сам си я пуска в YouTubе. Неговите музикални видеа, песни и направени от феновете клипове го превръщат в най-гледания изпълнител в САЩ през 2019 г.

За децата, които гледат YouTube, YoungBoy е “като филмова звезда,” казва Илай Пикарета, вицепрезидент, отговарящ за изпълнителите в APG, която е част от Atlantic Records. Той открива YoungBoy в YouTube през 2016 г. и подписва договор с рапъра.

 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

What you on 4 ...??

A post shared by 38 BABY️BEEN THAT (@nba_youngboy) on


Въпреки това, доминацията на YoungBoy не се разпростира из всички музикални платформи, които са все по-фрагментрани. В Spotify - най-голямата стрийминг платформа по брой на абонатите, YoungBoy дори не е в Топ 5 за годината. Тези пет места се заемат от Пост Малоун, Дрейк, Били Айлиш, Ариана Гранде и Калид.

Това разминаване отразява разделението на музикалната индустрия, тъй като платформата, която хората слушат, определя все повече това, което те мислят, че е популярно.

Мегазвездите, като Тейлър Суифт, Бионсе и Дженифър Лопез, все още доминират на концертната сцена и на участия, но междувременно се конкурират с множество изпълнители, като YoungBoy, които заемат определени ниши от музикалната индустрия, определяни все повече от платформите, към които са привлечени различните аудитории.

Spotify, от друга страна, генерира по-голяма част от приходите си от абонаменти. Тя има безплатна услуга, но дори безплатната версия на Spotify изисква потребителите да създадат профил, което някои от тях избягват като използват YouTube.

В Apple Music - втората най-голяма услуга за аудиострийминг след Spotify, най-популярният изпълнител в световен мащаб за 2019 г. е Дрейк.

Нито един от най-популярните изпълнители в насочената към по-младите щатска стрийминг услуга Audiomack не е в Топ 5 на Spotify. Приблизително 90% от аудиторията на Audiomack е под 34-годишна възраст.

Като цяло музикалните звезди печелят пари от платформи, като YouTube и Spotify, от авторските възнаграждения, които техните видеа генерират. Освен това те увеличават популярността си, като правят турнета и продава сувенири.

Изпълнителите, които подписват договори или партньорства със звукозаписни компании, получават пари и от тях.