8750 души: армията на Facebook за борба с опасното съдържание

Компанията наема повече модератори отколкото всички служители на Twitter

Последната година Facebook имаше една основна грижа – да търси по целия свят и да наема нови модератори на съдържание. Това се наложи след обвиненията, че само алгоритмите не могат да се справят с тази задача.

С наемането на последната вълна модератори компанията ще има около 8750 души, които ще занимават единствено с модерация – това е два пъти повече от общия брой на всички служители на Twitter. Да, платформата за кратки постове има само 328 милиона потребители, докато тази на Марк Зукърбърг се използва от над 2 милиарда души.

Проблемите обаче са едни и същи и за двете фирми. Twitter също се сблъсква с проблемите, които създават развилнелите се автоматизирани ботове и също е обект на разследване в САЩ заради намесата на Русия в изборите за президент през 2016 г.

През месец май Facebook си навлече гнева на потребителите, защото излъчи на живо актове на насилие. Тогава основателят на компанията Марк Зукърбърг обяви, че ще наеме нови 3 хиляди модератори, които да следят за насилие, реч на омразата и експлоатация на деца в мрежата. По това време във Facebook 4500 души вече се занимаваха с модериране на качваното от потребителите съдържание.

След началото на разследването за купената от Русия реклама във Facebook, компанията обяви още 1000 нови назначения, които да следят специално какво се рекламира. Отделно още 250 души работят само по случая с намесата на изборите.

През юли Twitter обяви, че е работодател на 3200 души. За разлика от Facebook обаче компанията никога не е давала информация колко от тези служители са ангажирани специално с безопасността онлайн. Но и Twitter има отдел, който преглежда съдържанието.

Отделът с модератори на Facebook е огромен – дори и да добавите 2600-те служители на Snapchat към тези на Twitter, отново армията от модератори на Зукърбърг е по-многочислена.

Facebook е изградила вътрешни инструменти, които позволяват на служителите на обработват огромно количество съдържание. В началото компанията бе наела екип само между 15 и 18 души, който трябваше да модерира съдържанието, появяващо се като най-популярно. Този екип обаче бе уволнен след обвиненията, че отстранява консервативни коментари.

След това алгоритмите останаха сами на бойното поле, но се провалиха в това да дават предимство на новините, вместо това помагаха на съдържание, което не отговаря на правилата на мрежата – като например мъж, който прави секс със сандвич...

Това не означава, че повечето хора ще елиминират всички проблеми на Facebook. Все пак мрежата попадна в последния скандал, след като вече имаше 4500 модератори.