Ако не намерим отломки от Боинга, значи има мистериозна сила, която не оставя следи
Нови хипотези множат загадките около полет MH370
Мистериозното изчезване на самолета „Malaysia Airlines“ повдига множество въпроси. За да помогне в изясняването на истината, специалистът по въздушна сигурност Пол Хейс уточнява някои подробности, които досега не са изяснени от медиите и официалните власти. Пред „Уолстрийт Джърнъл“ Хейс разкрива детайли, които още повече заплитат мистерията. Последните данни от военен радар сочат, че изчезналият самолет на „Malaysia Airlines“ се е отклонил от маршрута си с около 500 км. и е завил на запад преди да изчезне. Това съобщиха от Въздушните сили на Малайзия.
Ето какво разкрива още експъртът Пол Хейс:<br /> <br /> 1: Черните кутии на машините „Боинг 777“ оцеляват след всякакви експлозии на борда. <br /> <br /> Нито една експлозия в самолета не може да унищожи записващите устройства в черните кутии. Те са бомбоустойчиви и съдържат цифрови записи на разговорите в пилотската кабина и детайли за полета управлението му.<br /> <br /> 2: Всички черни кутии излъчват сигнали поне 30 дни след потъване в океана.<br /> <br /> Този факт повдига въпроса какво се е случило с черната кутия на полет MH370, чието местоположение още не е засечено. Обикновено всичко, което е нужно, за да бъде локализирана тя, е приемниците да бъдат настроени на нейния сигнал. Но в случая с изчезналия самолет отсъствието на сигнал от черната кутия означава, че самата тя, която е проектирана да оцелява при мощни експлозии, трябва или да се е изпарила, или да е дала дефект и да не е сработила, или да е била унищожена от някаква сила, надминаваща най-големите страхове на авиоинженерите.<br /> <br /> 3: Много от частите на самолетите са изработени от материали, които не потъват във вода.<br /> <br /> Това важи и за седалките, както и за много от неметалните части на самолетите. Ако полет 370 е бил свален от някаква експлозия, би трябвало големи отломки да плават на повърхността на океана и не би било трудно те да бъдат забелязани. Фактът, че такива не са открити, само увеличава мистерията около изчезналата машина.<br /> <br /> 4: Бойна ракета би оставила ясна следа в радарите<br /> <br /> Появи се теория, че „Боинг“-ът е бил свален от ракета, която е взривила машината раздробявайки я до микроскопични парченца, затова не са намерени останки. Всички познати ракетни снаряди оставят огромни отломки след поразяване на обекта. И снарядът и отломките оставят значими следи в радарите, видими не само за техниката на военните, но и за гражданската авиация.<br /> <br /> 5: Известно е къде е бил самолетът преди да изчезне <br /> <br /> Авиодиспечерите знаят точно къде се е намирал той в момента, в който изчезва от радарите. Знаят координатите, височината, скоростта - три важни компонента, за да се прецени евентуалното местоположение на останките. Експертите знаят как се търсят останки след инцидент. Експертите по принцип са в състояние да направят достатъчно добре обосновани предположения за това къде да търсят машината. <br /> <br /> 6: Ако полет MH370 е бил отвлечен, радарите нямаше да го изгубят.<br /> <br /> Отвличането на самолет не води до изчезването му от радара. Дори ако транспондерите бъдат деактивирани, наземните радари са в състояние да проследят местоположението чрез т.нар. радиолокационна станция. Затова теорията за отвличане не се връзва. <br /> <br /> Заключението на експерта е, че самолетът не е взривен. Той е изчезнал по необясним начин, но най-вероятно не е бил отвлечен. <br /> <br /> „Плашещото е не, че ще бъдат намерени отломки от полета, а че няма. Ако не намерим части от самолета, значи на планетата ни има нова, мощна и мистериозна сила, която е в състояние да сваля самолети от небето без да оставя следи. Ако съществува оръжие с подобен капацитет, който й да го контролира, вече има силата да доминира над човечеството със страховита сила, каквато не можем дори да си представим. Тази мисъл е далеч по-плашеща от представата са самолет, паднал заради фатална повреда“, заявява Хейс. <br /> <p lang="bg-BG" style="margin-bottom: 0cm">В операцията по издирването на изчезнали Боинг 777-200 на малайзийските авиолинии участват 42 кораба и 35 самолета от различни държави, предаде ИТАР-ТАСС.<br /> <br /> „Търсенето продължава, но засега не сме открили останките. В момента спасителните групи са разширили площта на издирване и са започнали да изследват участъци от сушата недалеч от Малакския пролив”, поясниха от компанията Malaysia Airlines.<br /> </p> <br />