През май 2011 година на американския пазар са продадени 1,062 милиона автомобили – с четири процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Спадането в търсенето било отбелязано за първи път през август 2010 година, се казва в отчета на Automotive News.
Аналитиците обясняват намалението в обема на продажбите с повишената цена на горивото, поскъпването на самите автомобили, а също така с дефицита на някои търсени модели след земетресението в Япония през март 2011 година. От марките Toyota са продадени 91 хиляди или с 33 процента по-малко. По такъв начин компанията е отстъпила второто място на &bdquo;Форд&rdquo; (184 хиляди машини).<br /> <br /> В САЩ са реализирали по-малко продажби и други японски марки - Mazda (-21 процента), Honda (-22 процента) и Nissan (-9 процента).<br /> <br /> Сред автомобилните концерни лидер в продажбите за май стана General Motors (221 хиляди машини, -1 процент), следван от Ford, Chrysler (115 хиляди, +10 процентов), Toyota и Hyundai (107 хиляди, +34 процента). /БЛИЦ<br />