Безпилотният апарат хеликоптерен клас VRT300 пристъпи към заводски полетни изпитания

Машината може да поеме до 70 килограма целево натоварване

Безпилотният апарат хеликоптерен клас VRT300 пристъпи към заводски полетни изпитания преди края на третото тримесечие на тази година, каза по време на аерокосмическото шоу МАКС-2019 Андрей Богински, генерален директор “Руски хеликоптери”.

"В областта на гражданското “безпилотие”, нашият филиал “БП Технологии” разработва граждански безпилотни летателни апарати. Това е VRT300. През третото тримесечие те започнаха фазата на фабрични полетни изпитания”, заяви Богински.

Според него, по отношение на създаване на дронове, трябва да се промени системата за управление на електронното дистанционно и да се разреши въпроса със загубата на тегло, пише "Поглединфо".

"Сега ние разработваме дронове с тегло до 300 килограма, проектирани за разузнаване . По време на тези изпитания трябва да разработим система за контрол, да изпробваме допълнително оборудване.

Това е коаксиалната схема на “Камов” за широко приложение в градска среда с кацане на морски и речни кораби, за ледена разузнавателна дейност”, заяви ръководителят холдинг “Руски хеликоптери”.

Той припомни, че през 2018 г. е подписано споразумение със “Сбербанк” за използването на този дрон за доставка на стоки и пари. “Този проект се движи. Намерени са решения, които да гарантират сигурността на доставката на пари. По-специално, в случай на непреодолима сила, когато се опитват неправомерно да отворят сейфа с пари, той се пълни с боя”, заяви Богински.

Безпилотната система VRT300 се разработва в две версии: “Арктическо наблюдение” (с радар за странично сканиране за разузнаване на лед и експлоатация в Арктика) и “Оптично наблюдение (с увеличен обхват на полета за наблюдение и дистанционно сондиране).

Комплексът, оборудван с бордов радар за сканиране с висока разделителна способност, ще може да оценява динамиката на ледената ситуация. Машината може да поеме до 70 килограма целево натоварване.