България заема четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт на достъпна цена за британците. Това показва последното проучване Holiday Barometer, което се прави всяка година от британските пощи.
В проучването са включени 40 държави от целия свят. Начело на класацията са Шри Ланка, Испания и Чехия, а след България остават Мексико, Унгария, Португалия, Тайланд, Хърватска, Турция, Дубай, Египет и др.<br /> <br /> В изчислението са включени осем показателя, сред които цените на напитките и храната както и тези на слънцезащитния крем и спреят против комари.<br /> <br /> Данните показват още, че в сравнение с 2010 година в пет от седемте обхванати от изследването страни от еврозоната цените са се повишили.<br /> <br /> За България анализаторите не смеят да се ангажират дали ще успее да се изкачи още в класацията заради обявените намерения на страната да разширява палитрата си от предложения, така че да не продължава дасе развива само като морска и ски дестинация.<br /> <br /> Според класацията българският лев е и в топ 20 на най-много продаваните валути като заема 16-та позиция. <br />