Черният петък започна в САЩ (СНИМКИ)
Американците атакуват магазините, за да похарчат 2.5 милиарда долара
В САЩ четвъртъкът още не бе приключил, а така наречения „Черен петък“ вече бе настъпил. Подсилили се с традиционната празнична пуйка в Деня на благодарността, милиони американци се втурнаха към магазините в търсене на грандиозните отстъпки. Анализатори предричат, че в първия ден от празничното пазаруване в САЩ американците ще изхарчат близо 2.5 милиарда долара.
Много магазини отвориха врати още в полунощ и дори по-рано. Пред вратите вече стояха тълпи от купувачи, искащи да се сдобият с нужни и ненужни вещи на изключително ниски цени. <br /> <br /> В миналото Деня на благодарността, отбелязват в последния четвъртък на ноември, магазините по цялата страна бяха затворени, за да може хората да седнат със своите близки на празничните маси. От година на година обаче магазините, стремейки се да привлекат все повече клиенти, отваряха врати все по-рано. <br /> <br /> Тази година в една от най-големите търговски вериги в света - Macy’s, която е и спонсор на ежегодния празничен парад за Деня на благодарността, отвори врати още в 18:00 часа в четвъртък и обеща да работи цяла нощ. Магазините за играчки Toys R Us и мрежата за бивтоа техника и електроника Best Buy отвориха час по-рано. <br /> <br /> Мнозина ритейлъри дори решиха да организират цял „черен уикенд“, удължавайки разпродажбите до понеделник, който ще стане най-напрегнатият ден в годината за интернет-магазините. <br /> <br /> Тази година в навечерието на „Черния петък“ в социалните мрежи се появиха и призиви кампанията да бъде бойкотирана. Акацията е в знак на протест срещу решението на съда белият полицай Дерън Уилсън да не бъде подвеждан под отговорност за убийството на афроамериканския младеж Майкъл Браун. <br /> <br /> Бил Мартин, съосновател на ShopperTrak, която следи данните от над 70 000 магазина, очаква продажбите да се увеличат с между 3 и 5 процента спрямо миналата година или от 2.57 до 2.62 милиарда долара. В Националната асоциация на ритейлърите в САЩ очакват 25.6 милиона купувачи да се възползват от промоциите по случай Деня на благодарността, което е лек спад спрямо миналата година.