Докладна записка от ноември 2008 г. за "анемометрични аномалии" на "А330"
"Значителен брой инциденти, свързани с изчисление на скоростта, са станали при "Еърбъс", модели "А 330-340" на "Ер Франс", се уточнява докладна записка от ноември 2008 г., която подкрепя информации, предоставени в събота от френската авиокомпания.
"Значителен брой инциденти, свързани с "анемометрични аномалии", (т.е. аномалии свързани със сондите "Пино" за контрол на скоростта на самолетите), "са се случвали по време на полети на наши "A330-340", се казва в докладата записка от 6 ноември 2008 г., предназначен за пилотите на този тип самолети във флота на "Ер Франс". Бюрото за разследвания и анализи, натоварено с разследването за сигурността на изчезналия между Рио де Жанейро и Париж самолет от полет AF 447, е установило "несъответствие между измерванията на скоростта на самолета, направени с тези сонди". Ден по-късно "Ер Франс" съобщи в комюнике, че от май 2008 г. се наблюдава инциденти със загуба на анемометрична информация по време на презоекански полети с "A340" и "A330". Инцидентите са накарали компанията са ускори програмата си за подмяна на тези уреди на своите самолети "Еърбъс A340 и A330" от 27 април, без да се прави задължителна връзка с инцидента с полет AF 447, се казва в комюнике на френския превозвач. Двама пилоти, пожелали анонимност, потвърдиха автентичността на полученото от АФП копие на документа. Според тях тази докладна записка показва, че "Ер Франс" е запозната от ноември 2008 г. с проблемите, които изглежда обясняват катастрофата на полет AF 447". В текста се казва още, че тези проблеми възникват най-вече в зони на слаба, умерена и силна турбулентност и на заскрежаване. Констатираните аномали са: погрешни данни за скоростта, различна скорост на екраните на командира на полета и втнория пилот, изключване на автопилота и др. "Еърбъс А330" има три анемометрични сонди. Те изчисляват динамичното налягане - т. е. налягането, на което е подложен самолета във всеки момент от полета, което позволява да се следи неговата скорост. "Скоростта на самолета е една от най-важните стойности за пилотирането на самолета. Тя е тази, която кара самолета да лети. Тя определя неговото аеродинамично равновесие", обясни Патрик Мажисон от техническата комисия на Националния синдикат на пилотите на пътнически самолети. /АФП <br /> <br />