Легендарният режисьор и член на трупата “Монти Пайтън” Тери Гилиъм отново си навлече гротескния гняв на политически коректните психопати и този път попадна в неофициалния “черен списък” на умопомрачените либерали, а неговият нов мюзикъл бе свален и премахнат от програмата на прочутия лондонски театър Old Vic. Причината? Гилиъм си позволи да подкрепи комик, обвинен в “трансфобия”, съобщава ТРУД.

Историята наистина е пореден зрелищен пример за психологическото отклонение, което е обхванало институциите и културните среди на Запада, и се е превърнало в норма. Всичко, което 80-годишния режисьор на класики като “Бразилия”, “12 маймуни” и “Страх и омраза в Лас Вегас” направи е да напише няколко кратки реда препоръка за новото комедийно шоу на чернокожия изпълнител Дейв Шапел.

Проблемът, е че в това шоу Шапел просто казва истината за биологичната реалност на пола и съобщава базовия факт, че има такова нещо като жени и мъже. Това бе достатъчно за световни бойкоти и протести срещу Шапел и всички, които го подкрепиха. Сред тях и Гилиъм.

Такава безпрецедентна цензура е напълно ново и откровено кретенско явление, което се разгръща в последното десетилетие и ескалира особено фанатично напоследък. Гилиъм и друг път е ставал мишена джендър психарите.

Преди време той ядоса радикалните феминистки и обезумелите активисти от кампаниите #MeToo и #TimeIsUp като си позволи да коментира, че движението срещу сексуалните набези в киното е заприличало на тълпа за линч и лов на вещици.

Всякакви активистки, журналисти, звезди и колеги атакуваха Гилиъм и го призоваха да се извини и да си затваря устата. Десетки либерални издания пуснаха остри материали, в които го обиждат и окарикатуряват.

Накрая той най-вероятно ще бъде принуден да направи опит за разкаяние и да потърси обратно добрата воля на все по-радикализираните холивудски среди. Гилиъм винаги е бил известен с по-крайни мнения, но в случая беше прав и реакцията към него достави допълнително доказателство за тоталното изтрещяване на Холивуд и медиите.

Стигна се дотам, че да има кампания срещу прочутата трупа “Монти Пайтън”, защото всички членове били бели. Тогава Гилиъм изгаври прогресивните изверги като каза, че вече се идентифицира като “черна лесбийка”.

Този човек е мултифункционален режисьор, сценарист, карикатурист, актьор и внушителен арт хулиган. Преди няколко той оправда всички слухове за величавия си характер и острото си чувство за хумор по време на своето гостуване в българската столица в рамките на “София филм фест”.

Тогава Тери показа отлична физическа форма, жестикулираше като персонаж от своите сюрреалистични опуси, смееше се шумно и дори направи няколко малки каскади пред публиката по време на официалните си срещи със зрителите в София.

Първото му гостуване на българска земя е било преди точно 30 години по повод тогавашната премиера на гениалната му антиутопия “Бразилия”. Той си спомни как тогавашната прожекция е била твърде официална и строга, с дублаж, който развалял целия филм, но никой не посмял да си тръгне. “Предполагам, че това прави централизираната власт с хората”, коментира преди две години Гилиъм.

Последните филми на Гилиъм не са особено успешни, но той е направил достатъчно и е оставил дълбок отпечатък в англоезичната популярна култура, комедия и сатира. Определено ще им е трудно да изтрият цялото му творчество.

Понякога той е като любимия си персонаж Дон Кихот, който се сражава със съвсем реалните мелници на цензурата и индустрията, мачкаща креативността. На 13 пъти той се е опитвал да направи своя мечтан “Дон Кихот”. Всеки път нещо ставаше и проектът се проваляше. Преди време той най-накрая успя, но реши да продължи напред. С театралния мюзикъл, който бе свален от новите розови болшевики.

Влюбен във волята на въображението

Една от големите теми на Тери Гилиъм е свободата на въображението. От “Бандити във времето” до “Приключенията на Барон Мюнхаузен” - той разказва в красиви картини за силата на детската фантазия.

Гилиъм е на 77 години, но малкото палаво момче в него още е живо. Тери споделя, че един от проблемите на остаряването е повтаряемостта на хора, събития и ситуации. Той отказва да приеме съзряването и желае да се отучи от всичко, за да може да го преоткрие с възхитата на дете.

Стана жертва на новия Маккартизъм и фашизъм на “будните тълпи”

Лондонският театър Old Vic прегърна Маккартизма на така наречените “будни тълпи”. Направо го сложиха в черен списък. Той никога не е бил обвинен в каквото и да е било злодеяние или неприемливо професионално поведение, но тези тирани свалиха новия му мюзикъл.

Вината му е, че споделя “погрешните мнения”. Това е нова форма на фашизъм. “Кенсъл културата” е чудовищно нещо, казва Джон Нолте, филмов критик и журналист