Европейският съюз въвежда нови, по-строги правила за защита на личните данни. "Правото да бъдеш забравен" се разширява за всякакъв вид лична информация и налага на социалните мрежи да активират най-стриктните мерки за достъп до данни по подразбиране.
Повече няма да се налага на потребителите да ровят из настройките на профилите си, за да ограничат достъпа до личните им данни само за най-близките им хора. Профилите ще са конфигурирани така по подразбиране, а потребителите самостоятелно ще решават дали не искат конкретна публикация или информация да е видима за повече хора.<br /> <br /> Освен това компаниите трябва да получат ясно потвърждение от потребителя, че той е съгласен те да обработват личната му информация. Трябва да има и лесен начин за отнемане на съгласието в последствие. Забраняват се и сложните юридически описания каква информация се съхранява и за какво се използва. Вместо това компаниите ще трябва да имат обяснения на съвсем обикновен език.<br /> <br /> Всяка компания, която обработва по-голямо количество информация, трябва да назначи директор, който да отговаря за защитата на данните. Всеки пробив в системата пък трябва да бъде оповестяван публично в рамките на 72 часа.<br /> <br /> Правилата са единни и валидни за всички страни-членки на ЕС и компаниите, които работят на тяхна територия. Ще се въведе и единен регулатор, което трябва да улесни работата на бизнеса с институциите. Компаниите, които не спазват правилата, могат да бъдат глобени с до 4% от глобалния си приход.<br /> <br /> Новите правила ще влязат в сила от април 2018 г., което дава две години на страните-членки да синхронизират законодателствата си и на компаниите да направят необходимите промени, за да се съобразят с тях.