Facebook и блоговете по-популярни от имейла

Членовете на онлайн общностите надхвърлят две трети от цялото интернет население, Facebook печели убедително короната.

Хората, които посещават сайтовете на социални мрежи или блогове, са повече от тези, използващи базирана в уеб електронна поща, твърди доклад от скорошно проучване на Nielsen Online, съобщава TechNews.bg. Така наречените “членски общности”, които сега се посещават от 67% (или повече от две трети) от глобалното онлайн население, се превърнаха в четвъртата най-популярна онлайн категория и изпревариха персоналната електронна поща.


Докладът на Nielsen Online “Глобални лица и мрежови места” разкрива новата роля и мащаба на социалните мрежи. Те се разрастват два пъти по-бързо, отколкото другите четири най-големи сектори на онлайн дейностите (търсене, портали, софтуер и електронна поща). На тях се пада една на всеки 11 минути, прекарани в интернет. Англичаните отделят на социалните мрежи една от всеки шест минути средно време, прекарано онлайн.

Мобилността играе все по-голяма роля в социалните мрежи. Според данните от проучването, британските потребители проявяват най-голяма тенденция към посещаване на социални сайтове от мобилни устройства, следвани от американци и французи. Посетителите на социални мрежи и блогове сега са по-разнообразни по отношение на възрастови категории: най-голямо увеличение на посетители през 2008г. се забелязва във възрастовата група от 35 до 49 години (+11.3 милиона).

Прави впечатление отсъствието на порнографията от списъка с онлайн дейности. Както обикновено, Nielsen не споделя с широката публика какви са процентите на посещенията. Така че остава да гадаем дали порното в действителност е по-малко популярно от уеб имейла, или може би хората просто не гледат порно, когато са следени от Nielsen.

Facebook е най-популярният от сайтовете за социални контакти в глобален мащаб. Той доминира сегмента в Англия, Италия, Австралия, Франция, Испания и Швейцария. Facebook има най-много посетители и членове във Великобритания. 47% от британците, които са активни в интернет, използват този сайт. Процентът на потребители на Facebook е голям и в Италия (44%), Австралия (38%) и родината му САЩ (33%).

Интересна е и статистиката по отношение на възрастовите групи. За периода на проучването – декември 2007г. до декември 2008г. броят на посетилите Facebook потребители на възраст от 50 до 64 години се е увеличил два пъти повече (+13.6 милиона), отколкото е увеличението на броя на посетителите на възраст под 18 години (+7.3 милиона). В сегмента на социалните мрежи, според Nielsen, Facebook има най-голямо средно време на престой на човек, отколкото всеки друг сайт – три часа и 10 минути. /БЛИЦ

  • Категории: Свят
  • Тагове: